راویان قصه‌های بومی و محلی نقش خود را در ادبیات عامه بشناسند

دبیر اجرایی بیست و دومین جشنواره قصه گویی استان یزد گفت: نقش قصه‌های بومی محلی در تبیین باور‌ها و فرهنگ‌ عامه مهم است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  سید حسین پیغمبری دبیر اجرایی بیست و دومین جشنواره قصه گویی استان یزد در سومین نشست تخصصی بیست و دومین جشنواره قصه گویی یزد به نقش راوی و روش‌های روایت گری در ادبیات عامه پرداخت و گفت: راویان قصه‌های بومی و محلی نقش خود را در ادبیات عامه بشناسند.

او با اشاره به اینکه نقش قصه‌های بومی محلی در تبیین باور‌ها و فرهنگ‌عامه مهم است، افزود: راویان و قصه گویان از هر قوم، ملت و شهری که بخواهند روایت کنند باید رنگ آن مکان را با قصه بیامیزند.

 پیغمبری ادامه داد: نشست روایتگری با حضور سامان قاسمی استاد دانشگاه، پژوهش‌گر و ایران‌ شناس برگزار شد که او در حوزه قصه و اسطوره شناسی مطالعات وسیع و عمیقی داشته است.

او با اشاره به استقبال خوب مردم یزد در این جشنواره، افزود: با توجه به برنامه‌ها و کارگاه‌های برگزار شده در استان، امیدواریم قصه گویان یزدی حضور موثری در بخش استانی و سایر مراحل بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی داشته باشند.

سومین نشست بیست و دومین جشنواره قصه گویی یزد همزمان با روز جهانی کودک ۱۶ مهر در سالن آمفی تئاتر و کتابخانه وزیری یزد برگزار شد.

انتهای پیام/ی

نقش قصه‌های بومی محلی در تبیین باور‌ها و فرهنگ‌ عامه مهم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار