بازداشت اعضای بزرگ‌ترین شبکه واردکننده مواد مخدر به انگلیس

آژانس ملی مبارزه با جرایم در انگلیس اعلام کرد اعضای بزرگ‌ترین شبکه واردکننده مواد مخدر به این کشور بازداشت شدند.

بازداشت اعضای بزرگ‌ترین شبکه واردکننده مواد مخدر به انگلیسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان­، آژانس ملی مبارزه با جرایم در انگلیس اعلام کرد اعضای بزرگ‌ترین شبکه وارد کننده مواد مخدر به انگلیس بازداشت شدند. بنابر اعلام رسانه‌ها در انگلیس، این شبکه بین المللی میلیارد‌ها دلار مواد مخدر را به انگلیس قاچاق کرده است. ۱۳ عضو این شبکه دیروز در لندن، منچستر، سنت هلنز، استوک پورت، وارینگتون، بولتون، دوزبری و لیدز بازداشت شدند.

همه این افراد، مرد هستند و از ۲۴ تا ۵۹ سال سن دارند. این افراد از اعضای شبکه‌ای گسترده اند که بیش از ۵۰ تن هروئین، کوکائین و حشیش را از هلند به انگلیس وارد کرده است. این شبکه به مدت ۱۸ ماه و تا اکتبر پارسال، با پنهان کردن مواد مخدر در جعبه‌های بسته‌های کودکان و آب میوه، این مواد را از هلند به انگلیس منتقل می‌کرد.

بنابر گزارش‌های رسمی منتشر شده در انگلیس در دسامبر پارسال بخشی از مواد مخدر قاچاق این باند، شامل ۳۵۱ کیلوگرم کوکائین، ۹۲ کیلوگرم هروئین، ۲۵۰ کیلوگرم کانابیس و ۱۸۵۰ کیلوگرم حشیش، با بهای بیش از ۳۸ میلیون پوند کشف و ضبط شد.

بررسی‌های بیش‌تر نشان داد که این شبکه، از فوریه ۲۰۱۷ میلادی، از بنادر گوناگون انگلیس، مواد مخدر را به این کشور قاچاق و در سراسر آن توزیع کرده است. به نوشته این روزنامه، در آوریل سال جاری میلادی نیز چهار مرد و دو زن، از اعضای این شبکه بین‌المللی مواد مخدر در هلند بازداشت شدند که قرار است تحویل انگلیس شوند. مقامات مسئول گفته اند در سال ۲۰۱۵ میلادی نیز بیش از یکصد کیلوگرم هروئین در انگلیس کشف شد و ۱۳ نفر از اعضای همین باند، به زندان محکوم شدند.

بر اساس آمار منتشر شده وزارت کشور انگلیس که مربوط به سال گذشته و مناطق انگلیس و ولز است در این دو مناطق سه میلیون و دویست هزار نفر در سنین ۱۶ تا ۱۹ سال مواد مخدر مصرف کردند.

در این آمار آمده است: از هر ۱۱ نفر در انگلیس و ولز یک نفر مواد مخدر مصرف کرده و ۹.۴ میلیون نفر از افراد ۱۶ تا ۵۹ ساله در این مناطق مبادرت به مصرف مواد مخدر کردند. انگلستان یا بریتانیا شامل چهار منطقه انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار