سخنگوی سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ماجرای واردات آمپول بدنسازی به اسم پودر کاکائو/ جزئیات تخلف خانم دکتری که همزمان ۱۹ سِمت داشت

جهانپور درباره تخلف واردات آمپول به اسم پودر کاکائو و جزئیات تخلف خانم دکتری با ۱۹ سِمت در کارخانه دارو و مکمل توضیح داد.

ماجرای واردات آمپول بدنسازی به اسم پودر کاکائو/ جزئیات تخلف خانم دکتری که همزمان ۱۹ سمت داشتکیانوش جهانپور مدیر کل روابط عمومی و سخنگوی قرارگاه تامین دارو و تجهیزات پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره واردات آمپول بدنسازی به اسم پودر کاکائو و پودر نارگیل اظهار کرد: این موضوع به باگ ها و نواقصی که در سامانه تی تک و نحوه دسترسی افراد برای مجوز واردات دارو و تجهیزات پزشکی وجود دارد، بر می گردد.

وی ادامه داد: باگ ها و نواقص سامانه تی تک این امکان را برای برخی افراد فراهم کرده بود تا با دسترسی هایی که داشتند بتوانند تخلف های این چنینی رقم بزنند، همچنین برخی افراد در ساعات غیر اداری به سامانه دسترسی داشتند و اقداماتی از جمله صدور مجوز فراتر از حد اختیار انجام می دادند.


بیشتر بخوانید: واردات کابل برق با ۲ میلیون یورو ارز استنت قلبی/ بازداشت دست‌های پشت پرده در سازمان غذا و دارو


توقیف و معدوم سازی آمپول های وارداتی به اسم پودر کاکائو

سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره سرانجام محموله آمپول تستسترون به اسم پودر کاکائو و نارگیل اظهار کرد: این تخلف در سال ۹۷ اتفاق افتاده است و مجوز واردات آمپول تستسترون به اسم پودر کاکائو و نارگیل برای مصارف غیرمجاز در باشگاه های بدنسازی و فروش غیرقانونی آن صادر شده بود.

سخنگوی قرارگاه تامین دارو و تجهیزات پزشکی ادامه داد: در جریان بررسی سامانه تی تک سازمان غذا و دارو و مجوزهای صادر شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی این تخلف را شناسایی کردیم و محموله آمپول بدنسازی مذکور به دلیل اینکه از مسیر قانونی خود وارد نشده بود، توقیف و آمپول های بدنسازی معدوم شدند.


بیشتر بخوانید: واردات آمپول به اسم پودر کاکائو و نارگیل!/ سلامت مردم شوخی‌بردار نیست


تخلف خانم دکتری به عنوان مسئول فنی ۱۹ کارخانه تولید دارو یا مکمل

جهانپور با اشاره به تخلف فعالیت یک خانم دکتر در ۱۹ کارخانه داروسازی یا تولید مکمل غذایی و رژیمی اظهار کرد: باگ ها و نواقص سامانه تی تک این امکان را فراهم کرده بود تا اسم یک فرد به عنوان مسئول فنی ۱۹  کارخانه در حوزه تولید دارو و مکمل های غذایی، رژیمی و ورزشی ثبت شود و سامانه در آن قدرت شناسایی اسم تکراری را نداشت.

سخنگوی قرارگاه تامین دارو و تجهیزات پزشکی بیان کرد: در ماه های ابتدایی سال ۹۸ این تخلف شناسایی شد و پرونده این فرد به همراه افرادی که در واردات آمپول بدنسازی به اسم پودر کاکائو نقش داشتند به مراجع قضایی ارجاع شد.

جهانپور یادآوری کرد: چند ماه است که سامانه تی تک در حال رصد و بررسی است و بعد از کامل شدن فرآیند بررسی ها سامانه تی تک ارتقا پیدا خواهد کرد و آئین نامه و شیوه نامه دسترسی به ان نیز اصلاح خواهد شد تا موراد بروز و تخلف برطرف شود.

گفتنی است، روز گذشته وزیر بهداشت با انتقاد از نوع کارکرد سامانه تی‌تک به این  تخلف ها اشاره کرده بود.

به گفته نمکی  گرچه سامانه تی تک زیرساخت خوبی برای شفافیت دارد، اما هرگز به سوی شفافیت حرکت نکرده است. حتی در حال حاضر که با شما صحبت می‌کنم همچنان این سامانه دارای نواقصی است؛ به عنوان مثال یک کاربر در سامانه تی‌تک توانسته بود آمپول تستسترون را به عنوان پودر نارگیل و پودر کاکائو به کشور وارد کند و یا یک خانم دکتر در این سامانه در ۱۹ قسمت مسئول فنی شناخته شده بود بدون اینکه این سامانه خطا دهد.

انتهای پیام/

جزئیات واردات آمپول به اسم پودر کاکائو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۰:۲۳ ۱۷ مهر ۱۳۹۸
خدا نکند دین و اخلاق و وجدان نداشته باشیم .خیلی خطرناک برای خود .خانواده و اجتماع خواهیم بود
دین ندارید .اخلاق لااقل داشته باشید