اجرای ۲۰۴ طرح هادی در روستا‌های استان اردبیل

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل از اجرای ۲۰۴ طرح هادی در روستا‌های استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسعود امامی یگانه، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در همایش روز ملی روستا و عشایر درباره اجرای طرح‌های هادی روستایی گفت: ۲۰۴ طرح هادی در روستا‌های استان با ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار در دو سال اخیر اجرا شده و نسبت به سال‌های گذشته امسال میزان آسفالت ریزی بیشتری انجام یافته است.

او اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید حمایت خوبی از دهیای‌ها شده که سال گذشته برای اشتغال در روستا‌های استان هم ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات با اشتغالزایی ۵ هزار و ۵۰۰ نفر پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: شورا‌ها و دهیاران نقش محوری در آبادانی و توسعه روستا‌ها دارند و رابط بین مردم و دولت هستند.

امامی یگانه گفت: با مشارکت مردم در روستا‌ها بیش از ۵۰ درصد خانه‌های مناطق روستایی استان مقاوم سازی شده و بنیاد مسکن در معرفی به تسهیلات بانکی همکاری لازم را دارد.

او با اشاره به اینکه برای ساخت هر واحد روستایی ۲۵۰میلیون ریال تسهیلات اعطا می‌شود افزود: مقاوم سازی مسکن روستایی با هدف عمران و آبادانی روستا‌ها و با پرداخت تسهیلات کم بهره بانکی انجام می‌شود.

معاون عمرانی استاندار اردبیل با بیان اینکه باید کاری کنیم که مهاجرت معکوس در روستا‌ها اتفاق بیافتد تصریح کرد: همه روستا‌های بالای۲۰خانوار از نعمت برق برخوردار هستند ومساله اینترنت پرسرعت، تلفن ثابت، گاز و برق نیز در بیشتر روستا‌های استان حل شده است.

امامی یگانه حمایت دولت از دهیاری‌ها را یادآور شد و گفت: از ابتدای آغاز به کار دولت دکتر روحانی تاکنون هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ارزش افزوده و ۲۵۰ دستگاه ماشین‌آلات هم در اختیار دهیاری‌های این استان قرار گرفته‌است.

او همچنین از تامین اعتبار برای اجرای ۱۸ پروژه مجتمع آبرسانی روستا‌ها را یادآور شد و افزود: با پیگیری استاندار اردبیل بیش از پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین آب شرب ۱۰۰۰روستا در استان تا پایان دولت یازدهم محقق می‌شود.

انتهای پیام/ح

دهیاران رابط بین مردم و دولت هستند

برچسب ها: طرح هادی ، اعتبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرج زاده
۱۰:۵۵ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
خدا به روستای لنج آباد مشگین شهرآب داد دولت گرفت داد به روستای نقدی لو!! الان آب لوله کشی کافی نداریم!!! باز خدا چندین چشمه دیگر داد این بار دولت نیامد لوله کشی کند. خدایا به ما نعمت نفرست!!!!!