معاون اول قوه قضاییه:

فساد در برخی دستگاه‌ها وجود دارد، اما سیستماتیک نیست/ کار‌های مردمی کم‌هزینه است

محسنی اژه‌ای گفت: نباید در جامعه به گونه‌ای القاء شود که فساد در برخی از دستگاه‌ها سیستماتیک است.

فساد در برخی دستگاه‌ها وجود دارد، اما سیستماتیک نیست/ کار‌های مردمی کم هزینه استبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه در جلسه شورای عالی استان‌ها ضمن گرامیداشت اربعین حسینی گفت: خدا را بابت همه نعمت‌هایش شاکر هستم که زیر چتر ولایت فقیه تنفس می‌کنیم، امیدوارم با عنایت پرودگار پاسدار خون‌های ناحق ریخته شده باشیم.

وی با بیان اینکه آنچه از صدر اسلام تا امروز به دست ما رسیده همه خون‌های ریخته شده در زمان غیبت است، افزود: امروز باید فرصت را مغتنم شماریم و به مردم خدمت کنیم.

معاون اول قوه قضاییه گفت:  در مکتب اسلام بر رعایت حقوق مردم و تکیه بر توانایی‌های آن‌ها بسیار تأکید شده است. ببینید در اسلام چه میزان حق الناس مهم است و بدانید چقدر اسلام بر اجتماعات توجه دارد، زیرا قوانین موجود در اجتماعات در کارهای انفرادی وجود ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: مشاهده کنید که در قانون اساسی چقدر بر مشارکت مردم در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی تأکید شده است.

وی افزود: اقتصاد ما بر پایه تعاونی‌ها و مردم است؛ دیگر مشارکت مردم در سیاست قابل ذکر نیست.

معاون اول قوه قضاییه گفت: هرجا بر مردم تکیه کردیم و آن‌ها را در کار‌ها شرکت دادیم، مشکلات پیش نیامد و هرجا مردم نبودند ما مشکلات بسیار داشتیم، لذا باید بدانید کار‌های مردمی کم هزینه است.


بیشتر بخوانید: باید از گزارشگران فساد استقبال و آن‌ها را تشویق کرد/ کجی‌های نظام اداری حاصل غفلت و چشم بستن بر فساد و خلاف است


حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: نباید در جامعه به گونه‌ای القاء شود که فساد در برخی از دستگاه‌ها سیستماتیک است.

وی افزود: جنگ تحمیلی چگونه اداره شد؟ با حمایت‌های مردم اداره شد و به واسطه آن‌ها ۸ سال دفاع کردیم و استقلال خود را حفظ کردیم.

معاون اول قوه قضاییه گفت: در بسیاری از امور دیگر هم همین طور است، یعنی هر کاری که به کمک مردم انجام شد، کم هزینه جلو رفت و هر جا خودمان خواستیم کاری را انجام دهیم پر هزینه شد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه در قانون اساسی به اجرای عدالت به صورت گسترده اشاره شده است، تصریح کرد: در مجموع وقتی به حضور مردم در تمام عرصه‌ها نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که چقدر حضورشان برجسته است و این افتخار جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: ما در مشارکت‌ مردم در سرنوشت خودشان جلو هستیم و فتنه ۸۸ را به کمک چه کسی و چگونه حل و فصل کردیم، فتنه‌ای که از بیرون سرچشمه گرفت. مگر آن نبود که حضور پرشور مردم این مسئله را حل کرد و ۹ دی چه کسانی به میدان آمدند؟

معاون اول قوه قضاییه گفت: ۹ دی مردم به میدان آمدند و فتنه را خواباندند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: در گذشته که اطلاعات دقیق و سازمان یافته‌ای نداشتیم، مردم جمع شدند و در مواقع حساس به میدان آمدند و توانستند بر جریانات موفق شوند.

وی افزود: امروز قانون اساسی و مردم جلوی چشم ما هستند؛ حال اگر به حقوق آن‌ها احترام بگذاریم و از مردم برای حل معضلات استفاده کنیم موفق خواهیم شد، چراکه امروز با کمک مردم می‌توانیم از تحریم‌ عبور کنیم و در پی آن مشکلات حل خواهند شد.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه افق را بسیار بالاتر می‌بینیم، گفت: ثابت شد که مردم ایران وقت شناس هستند و استقامت دارند و «ما می‌توانیم» برای مردم شعار نیست و می‌بینیم که ایرانیان در بسیاری از شاخص‌ها رتبه اول جهان هستند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: تحریم مال امروز نیست و ما ۴۰ سال است که تحریم هستیم و نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه امروز بیشتر است یا ۴۰ سال گذشته؟ آیا امروز نفوذ ما قابل مقایسه با گذشته است یا خیر؟ این همان تکیه بر مردم و حرکت زیر بیرق ولایت فقیه است.

وی افزود: تکیه بر مردم و حرکت زیر نظر ولایت فقیه دو شاخص موفقیت جمهوری اسلامی ایران در همه امور است.

معاون اول قوه قضاییه گفت: شورا‌ها بسیار جایگاه مهمی دارند و ما به این میزان اهمیت شورا‌ها عنایت کافی نداشتیم و در برخی از موارد نقش شورا‌ها تضعیف شد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: کارکرد هر دستگاه مهمترین عامل در مسیر توسعه، پیشرفت و موثر بودن آن است، حال باید ببینیم اگر امروز از لحاظ کارکرد در آن جایگاه نیستیم، آیا منشأ آن دیگران هستند یا خود ما؟

وی افزود: کارکرد مناسب دستگاه‌ها موجب تقویت آن‌ها و در مقابل کارکرد منفی آن‌ها موجب تضعیف‌شان می‌شود. حال اگر امروز می‌بینیم که جایگاهی ندارند، باید کمی برگردیم به خودمان و ببینیم آیا عملکرد ما به گونه‌ای بوده است که دستی به سمت ما دراز شود یا خیر؟

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه امروز باید دید که از ظرفیت شوراهای شهر و استان‌ها به درستی استفاده می‌شود یا خیر؟، گفت: خوشحال می‌شوم که از ظرفیت شوراهای شهر برای حل بسیاری از مشکلات استفاده شود، لذا می‌خواهم جلسات مشترکی برای حل و فصل بسیاری از امور برگزار شود و از ظرفیت شوراها استفاده شود.

انتهای پیام/

توضیحات معاون اول قوه قضاییه درباره نقش شوراها در حل مشکلات جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۶ ۰۹ آبان ۱۳۹۸
كم هزينه ؟؟؟؟؟
ما يه شكايت ساده داشتيم يه روز كامل علاف شديم دويست هزار تومنم پول سي دي و وارد كردن تو سيستمي رو داديم كه از اتوكد هم پيچيده تر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
خود قضیه 88 اگه مسئولینی که از رای مردم ناراحت شدند مسئول بودند و براشون مهم بود که کشور آسیب نبینه اینقدر وقت اراذل و اوباش نمیتونستن دوام بیارن 8ماه کشور رو ملتهب کردند چون پشتوانه داشتند
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۶:۵۲ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
به ددی گفتم // ددی دارن با فساد مبارزه میکنن نکنه خدایی نکرده بگیرنت // ددی نگاه عاقل اندر صفیه بمن کرد و گفت // احمق نشو پسر دلبندم // اخه ددی من از اون گردن کلفتهای مفت خور مرفه بیدرده // ددی میگه قبل انقلاب گدایی میکرده // یارانه هم نفری 50000 تومن میگیریم // مرفه بیدرد اینقد خوبههههههه
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۶:۳۸ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
همه جورش را الحمدا... داریم // سیستماتیک / غیر سیستماتیک
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۶:۳۷ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
سیستماتیک نیست // هر کی هر جور که خودش بخواد میکشه بالا // سیستماتیک باشه بهتره // قبول دارید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حبیب
۰۰:۱۲ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
همین حرفها را زدید کار به اینجا رسید
خدایا صاحب اصلی مون را برسان
این مسئولان نمیخواهند تحول فکری پیدا نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
حبیب
۰۰:۰۲ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
بد نبود خندیدیم ظاهرا ایشان خواب تشریف دارند
به شرافتم باسند ومدرک ثابت میکنم سیستماتیک هست
فقط بگو اسناد را کجا بیاورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
نیروهای مومن و انقلابی و خوشفکر را از علوم پزشکی مشهد برداشتند و بجایشان افرادی تحصیلکرده از اروپاو آمریکا و کانادا بجایشان گذاشتند و دو تابعیتی ها در علوم پزشکی مشهد ، بدجوری جولان می دهند .
کارانهای علوم پزشکی در نهایت تبعیض پرداخت می شود .
Canada
ناشناس
۲۳:۰۷ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
دولتمندان باید به دوربین و دورع سنج وصل گردند .چونکه با زبان چرب و نرم خوب یاد گرفته اند که مردم را گول بزنند .تمام تلفن ادارات ضبط شود .
Canada
ناشناس
۲۲:۰۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
عدم شفاف سازی باعث اش است .
تنها چاره کار .وصل کردن دورع سنج به تمام دولتمندان و بخش خصوصی
تحقیق در مورد اموال حرام شان که واقعا متعلق به بیت المال است و شناسایی اموال در خارج و داخل .خود شخص .خانواده اش و اقوام درجه یک اش .و
مصادره تمام اموال شون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
آقای اژه ای مشکوک صحبت میکنید ، واقعا تخلفات گسترده وپیچیده ای همچون اختلاس آقای خاوری سیستماتیک نبوده؟!
United States of America
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
نه نبوده اختلاس مستقیم بوده
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۱:۳۲ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
مطمئن باشید سیستماتیکه اگر نبود با گرفتن یک فاسد همشون گیر نمیافتادن
Iran (Islamic Republic of)
روزبه
۲۰:۵۸ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
آقای اژه آی خود شوراها ی شهر بعضا مرکز فساد واختلاس هستند
United States of America
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
هر چیز فاسدی بویش در میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
دادگاهها و دادسراها و شوراهای حل اختلاف که از جاهایی است که فساد و رشوه در آنها به وفور دیده می شود. کافی است از مردم بخواهید با دلیل و مدرک نشانتان دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
به خدا قسم که فساد مثله یک لکه ننگ تمام ارگانهای دولتی وخصوصی را فرا گرفته وهیچ راهی نمی‌تونید براش پیدا کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
در بـــــــــــرخی دستگاه ها !!!؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۰۴ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
یکی از این سیستماتیک ها نظام پزشکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
فساد کاملا سیستماتیکی علتشم فرار سیستماتیکتر مسببین ان
و دزدها اختلاسگراسهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
لطفاً یک سامانه ی ارتباطی امن درست کنید تا گزارشات مردمی بیشتری دریافت کنید نسبت به فسادهای ادارات و ارگان های مختلف که شاید حتی روح شما هم ازش خبر نداشته باشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
کارمندان از طریق هیئت امنا ها نماینده ها وارد دستگاهها میشوند برده میشوند که وام بگیرند و به اربابانشان خیر برسانند نمی‌خواهند که برای مردم کارکنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
اقای اژه ای
فساد سیستماتیک هست و شما هم میدانید. منتها بعضی با سرعت میرانند و چپ میکنند و گندش در میاید، اما اکثریت با چراغ خاموش و با سرعت مطابق با وضعیت مملکت بطور مداوم در حال حرکتند.
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۱۳:۴۵ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
سیستماتیک هست یا نیست، مهم نیست. مهم این است که کمر مردم را شکسته است.!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
جناب اژه ای اگر فساد نبود این همه اختلاس و ..از کجا میان؟پس وجود داره و در همه ارگانها وجود داره.مشکل اصلی اینکه همه جا استثنا وجود داره در صورتیکه بالاترین مقامهای کشور هم باید دائم بررسی شوند و حوابگو باشند.مانند پلیس آهنی بدون هیچ ملاحظه ای برخورد کنید و شفاف اعلام و اعدام شوند.
-
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
کاملاً سیستماتیک هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
اگر مواد مخدر جماعت را منگ و به خلسه می بره که خود هم ازآثار نهفته بی عدالتی هاست و ریشه در آن دارد واگربخاطر تامین مواد خیلی ها به دار آویخته می شن ؛ والله والله اًثار مستقیم این بی عدالتی ها و باندبازی ها، آدمها را بدتر از مواد افسرده و منگ و به درد و مرض روحی گرفتار می کنه ؛باید مردم را دریابیم!!! هوای همه جا یکی شده و گرده افشانی بی عدالتی همه جا است و ریشه های عمیقی از پدیده های فساد ایجاد کرده....اگر جایی به منابع دسترسی است آن را غارت می کنند و اگر هم نه به ظلم بر زیر دستان و اجحاف وهزار مرگ ودرد روی می آورند ؛ خدا را همه را دریابید اگر آزاده اید!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
سیستماتیک یعنی چه !شما بیا آموزش و پرورش ازسال۸۹تا الان صدها نفر از آموزشیاران نهضت بر خلاف قانون تعیین تکلیف مصوبه ۸۸/۷/۱۵در سمت خدماتی نظافتچی بکار گرفته شدن به همه مقامات از بازرسی و شکایات و حراست از منطقه تا وزارت کتبا نامه زدیم حضوری رفتیم اما هیچ کدام جوابگو نیستند به رئیس منطقه منطقه میگیم این کار شما برخلاف قانون هست ولی جواب داد که از این قوانین مجلس زیادن ما بر اساس نیاز خود عمل میکنیم نه قانون مجلس وقتی یک مدیر رده پایین این چنین به قوانین مملکت توهین میکند آیا امیدی به ریشکن کردن فساد وتبعیض هست؟ بابا در شهر ما آموزشیاران خانم قریب به ۹ساله که نگهبان مدارس و نظافتچی هستند شاید هم در شهر شمااز این دست نیروها در مدارس باشند،آیا این اقدام شایسته یک نظام اسلامیست؟! سال ۹۱دیوان عدالت اداری این اقدام دستگاه رو خلاف قانون دانسته پس چرا بهش عمل نمیشه کجایند این نمایندگان مجلس چرا کسی جواب نمی دهد
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۲:۲۴ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
برخی دستگاه ها !!!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
خدا وکیلی رئیسی ترکونده . دمش گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
تا زمانی که مشکلات ساختاری داخل کشور حل نشود، و اصلاحات ساختاری در اقتصاد،نظام پولی و بانکی رانتی کشور صورت نگیرد، دست آقایون و آقازاده های دزد ،رشوه خوار و رانتخوارشان از اقتصاد کشور کوتاه نشود، و تمامی مسئولین فاسدی که در طول این ۴۰ سال در هر رده ای که از موقعیتشان سواستفاده کرده و فساد نموده اند و به قول معروف جیب انقلاب ، نظام و آرمان ها و ارزشهای والای شهدای مردم مظلوم رو زده و حالا کلاس سکولار و لیبرال شدنشان را به رخ مردم می کشند و بخاطر منافعشان ، پاسپورت خارجی و اقامت خارج از کشور خود و فرزندانشان دم از اعتدال گرایی و اصلاح طلبی می زنن و اصولگرای اعتدالی یا اصولگرای اصلاح طلب شده اند!!!.خود را پشت سر مشکلات معیشتی مردم، ناشی از سوء مدیریت خودشان پنهان نموده ،،فرزندانشان رو به خارج از کشور فرستاده و برای خودشان در غرب خانه و کار و کاسبی راه انداخته اند، و علارغم بی میلی ظاهری مترصد فرصتی-معجزه تکرار- بواسطه مذاکره با غرب یا تهدید به تحریم نظام و باج خواهی با آشوب و ...جهت حفظ منافع شخصی خود و خانواده در داخل و خارج از کشورند، محاکمه نشوند،مذاکره با ترامپ یا غیر ترامپ برای این مردم مظلوم و شهیدپرور بی فایده که هیچ ،پر ضرر هم هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
انبارهای شرکت های زیر مجموعه وزارت ارتباطات یا شاید سایر وزارتخانه ها پر است از کالاهای داخلی و خارجی که خیلی از آنها نو و دست نخورده سالها در انبار مانده و خرید آنها یا بخاطر زد و بند و گرفتن پورسانت از فروشنده یا بخاطر ترتیب دادن ماموریت خارج از کشور برای نور چشمی های سازمان یا خرید بدون برنامه و صرفا برای پر کردن رزومه کاری افراد است. در خیلی از سازمانها شاخص کارکردن برابر میزان خرج کردن است. ماموریت های ساختگی داخلی و خارجی غیر ضرور بخش عادی در شرکت ماست. آیا اینها فساد نیست؟
چند سالی نماینده سازمان بازرسی در شرکت ما مستقر بود. خودم چند بار گزارش برخی تخلفات را دادم . ولی کوچکترین ترتیب اثری داده نشد.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۵۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
فساد یا هس یا نیس ..اینکه در بعضی دستگاها وجود دارد نیس ...پس در تمام دستگاها وجود داره نه بعضیاش ...وقتی تو دستگاه قضا فساد باشه یعنی همجا وجود داره...اینقدر حق و حقوق بیت المال پایمال میشه که الله اکبر...یعنی خدا شاهده تو ادارات که علنی بهت میگن تا رشوه ندی کارت نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
اگر پاسدار خون‌های ناحق ریخته بودید گوش اون کارمند متخلف را چنان می‌گرفتید که حالا حالا ها یادش باشه نه اینکه دوباره مزاحمت مردم بشود
Germany
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
در طول تاریخ همه ادیان و مکاتب بزرگ بر قانونمداری و عمومیت آن تأکید داشته اند حتی پیامبران هم خود را مستثنی از قوانین ندانسته اند. اگر قوانین ۱-تدوین و ۲-اجرا شود، و زمینه نظارت مردمی مهیا شود اعتماد عمومی هم تقویت میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
فسادچنان سیستماتیک هست و طوری عمل میکند که بسیاری ترجیح میدن چیزی نبینند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۲۱ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
آقای محسنی اژه ای شما درست میفرماییدولی چرا فساد اینقدر زیاد شده.مگر نه اینکه کشور اسلامی هست.فساد هایی که در کشور ماهست در بلا کفر هم حتی نیست.قبل از اینکه قوه قضاییه پرونده ای را تمام کند پرونده ای دیگری باز می شود.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۱۹ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
من کارمند هستم و از مدیر خودم در سامانه شکایت سازمان بازرسی که در حال انجام فساد است پرده برداری کردم و گزارش دادم . فکر می کنید آخرش چی شد؟ اون پیام منو ارجاع دادند به حراست و حراست هم گفت گفته های من درسته و هیچ اتفاقی هم نیفتاد. بدون هیچ نتیجه ای این که نشد گزارش گیری از مردم
Germany
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
متأسفانه فساد بسیار گسترده هست و ناشی از مرض بزرگی بنام "انحصار" است و در برخی موارد مبارزه با فساد ریشه ای نیست و حاشیه ای هست. همه باید تحت لوای قانون قرار بگیرند و همه, باید تحت نظارت باشند و هر استثنایی موجب انباشت سودجویان و تشکیل شبکه های, قانونگریز میشود.
آخرین اخبار