آثار نفیس هنرمندان قلم زن به گالری «مس نگار» می‌آید

شگفتی این روز‌های هنر قلمزنی بانوان فعال این رشته و بیست و نهمین نمایشگاه گروهی اساتید قلمزنی در نگارخانه «مس نگار» برگزار می‌ شود.

به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نگارخانه «مس‌نگار» به‌روال هرساله و برای پایندگی و ماندگارسازی گونه‌های مختلف هنر‌های صناعی ایران، در مهرماه امسال میزبان آثار فاخری از هنرمندان قلم‌زن خواهد بود.

در این نمایشگاه گروهی که به مدت یک هفته و از روز جمعه ۱۹ مهر ماه در این نگارخانه افتتاح خواهد شد، آثار درخشانی از هنرمندان نامدار و استادان بزرگ قلمزنی در کنار آثار بدیعی از هنرمندان جوان خلاق و پر استعداد به نمایش گذاشته خواهند شد.

آثار نفیس هنرمندان قلم زن به گالری «مس نگار» می‌آید

محمدحسن گلچین‌پور مدیر این مرکز فرهنگی که به عنوان تنها نگارخانه تهران است، سالهاست بر هنر‌های سنتی و صناعی ایران تمرکز دارد و می‌گوید:«هنرمندان قلم‌زن در دو دهه اخیر موفق شدند تحولات وسیعی در این هنر سنتی به وجود آورده و آن را از فرم و طرح‌های یکنواخت به پویایی در ساخت و تنوع در اجرا درآوردند و این تغییر با عنایت به استقبال هنرمندان و مجموعه‌داران آثار فاخر قلم‌زنی، جوانان شاغل در این عرصه را هم با انگیزه کرده است تا این هنر سنتی دیرپا را با نگاهی نو، اما با حفظ اصالت‌ها ادامه دهند».

وی افزود:شگفتی این روز‌های هنر قلمزنی، بانوان فعال در این عرصه هستند، در سال‌های گذشته به دلیل سختی کاری که این هنر داشت، کمتر بانویی جذب این رشته از هنر‌های سنتی می‌شد، ولی امروز نه تنها تعداد بانوان فعال در این رشته بسیار زیاد هستند بلکه آثار بدیع و چشم نوازی توسطشان خلق می‌شود.



استادان پیشکسوتی که آثارشان در این نمایشگاه ارائه خواهند شد عبارتند از: استادان گرامی منصور حافظ‌پرست، رضا قادران، مجید بهرامی‌پور، محمدمهدی باباخانی، مصطفی میرفخرایی، حبیب آروان، محمد خورشیدی، کمال لطفی، رضا عابدی، مهران شیرزاد، سلیمان قربانیان، بهزاد ساعی، حسن نیستانی، امیر مالک صالحی. از بین بانوان وهنرمندان جوان‌تر هم می‌توان به مینا علی بنا، لیلی صفاری، حمیده بوستان، مهسا شادکام، الهام مهدیان، سیده فاطمه مرتضوی، امیر حسین بزرگیان، داوود خلجی، محمد میرزایی، ابراهیم مختاری و ... اشاره کرد.

گفتنی است نمایشگاه گروهی «آثار نفیس هنرمندان قلم‌زن» در روز جمعه نوزدهم مهر ماه، از ساعت ۱۶ افتتاح شده و تا روز پنجشنبه ۲۵ مهر ماه در گالری مس‌نگار برپا خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.