مدیرکل حج و زیارت استان سمنان:

ثبت‌نام زائران استان سمنان از مرز ۲۶ هزار نفر گذشت

خلیل دلپاک گفت : تاکنون بیش از ۲۶ هزار نفر از مردم استان سمنان برای مراسم اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، خلیل دلپاک مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۶ هزار نفر از مردم استان سمنان برای مراسم اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کردند گفت : با توجه به لغو ویزا و صدور برگه تردد و تسهیل شرایط برای عبور زائران پیش‌بینی می‌شود با نزدیک شدن به اربعین، آمار از این حد نیز فراتر رود.

او با بیان اینکه از تمامی زائران حسینی درخواست می‌شود تا حتما قبل از اعزام در سامانه سماح ثبت‌نام کنند، افزود: این امر به زائران کمک می‌کند تا در صورت بروز هر گونه مشکلی نظیر بیماری و فوت بتوانند از خدمات بیمه بهره‌مند شوند.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان بابیان اینکه بیشترین آمار ثبت نامی زائران در مراسم اربعین حسینی را شاهرودی‌ها تشکیل می‌دهند، ابراز داشت: شهرهای سمنان، دامغان و گرمسار در رده‌های بعدی این مجموعه قرار گرفتند که احتمال افزایش مشتاقان حضور در اربعین وجود دارد.

دلپاک ضمن بیان اینکه سال گذشته بیش از ۹ هزار نفر از استان سمنان به مراسم معنوی اربعین اعزام شدند تصریح کرد: زائران می‌توانند طی روزهای آتی نیز در این سامانه ثبت‌نام کنند و از علاقه‌مندان درخواست می‌شود تا مدارک لازم نظیر گذرنامه و برگه تردد را به همراه داشته باشند زیرا شهرهای مرزی هیچ گونه تعهدی در صدور برگه تردد به زائران ندارند و افراد فاقد مدارک لازم عودت داده می‌شوند.

او ضمن بیان اینکه توصیه می‌شود مردم آب آشامیدنی سالم را حتما به همراه خود داشته باشند، افزود: رعایت توصیه‌های بهداشتی از مواردی که زائران باید برای افزایش سلامت خود در این سفر معنوی مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام / ر

سال گذشته بیش از ۹ هزار نفر از استان سمنان به مراسم معنوی اربعین اعزام شدند

برچسب ها: حج و زیارت ، اربعین 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار