آخرین تحولات درباره تجاوز نظامی ترکیه به سوریه؛

۳ کشته در حمله خمپاره‌ای به خاک ترکیه / ارتش ترکیه تا عمق هشت کیلومتری وارد سوریه شد

درگیری نظامیان ارتش ترکیه و نیرو‌های دموکراتیک در مناطق شمالی سوریه همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه‌های ترکیه اعلام کردند بر اثر اصابت خمپاره شبه‌نظامیان موسوم به نیرو‌های دموکراتیک سوریه به ساختمان دولتی در شهرک آغچه قلعه در خاک ترکیه در مرز سوریه  ۱۶ نفر زخمی شدند.

ساعتی بعد فرماندار شهرک آقچه قلعه در نزدیکی مرز سوریه از کشته شدن سه تن در حمله راکتی و خمپاره‌ای کرد‌های سوریه خبر داد. ۱۳ نفر نیز زخمی شده‌اند.

شبکه تلویزیونی الحدث نیز گزارش داد: نیرو‌های سوریه دموکراتیک (قسد) از انهدام چهار تانک متعلق به ارتش ترکیه در مرز‌های تل ابیض خبر دادند. قسد در بیانیه‌ای با اعلام کشته شدن پنج نظامی ترکیه تاکید کرد اجساد آن‌ها را نزد خود نگه می‌دارد.

قسد افزود با تلاش برای پیشروی ارتش ترکیه در محور تل حلف و علوک مقابله کرد.

شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از منابع کُرد گزارش داد: قسد با حمله گروه‌های وابسته به ارتش ترکیه در شرق رأس العین مقابله کرد و ۱۴ نفر از آن‌ها را به قتل رساند.

این منابع همچنین از پیشروی زمینی ارتش ترکیه به سمت پنج روستا در شرق رود الجلاب در حومه تل ابیض در استان الرقه خبر دادند.

شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از خبرنگار این شبکه گزارش داد: جنگنده‌های ترکیه تیپ ۹۳ وابسته به نیرو‌های «سوریه دموکراتیک» در عین عیسی واقع در حومه الرقه را هدف قرار دادند.

ارتش ترکیه و مخالفان مسلح کنترل شماری از روستاهای تل ابیض را به دست گرفتند و تا عمق هشت کیلومتری داخل سوریه رسیدند.

روز گذشته ترکیه عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد (اینجا).

آمریکا پیشتر اعلام کرده بود در این عملیات از کُردها حمایت نخواهد کرد، اما نیرو‌های خود را از این منطقه خارج می‌کند. در مقابل شبه‌نظامیان موسوم به نیرو‌های دموکراتیک سوریه که تحت حمایت آمریکا قرار دارند، اعلام کردند با هرگونه حمله ترکیه مقابله می‌کنند و واشنگتن را به خنجر زدن از پشت به خود متهم کرده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار