جمعی از استانداران برای ثبت‌نام در «سامانه رسیدگی به اموال مسئولان» اعلام آمادگی کردند

با راه اندازی سامانه ثبت اموال مسئولان، تمام افرادی که مسئولیت دولتی دارند ملزم به ثبت در این سامانه هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  با راه اندازی سامانه ثبت اموال مسئولان، تمام افرادی که مسئولیت دولتی دارند ملزم به ثبت اموال و دارایی‌های خود و همسر و فرزندان در این سامانه هستند. در این میان تعدادی از استانداران آمادگی خود را برای ثبت اموالشان اعلام کردند.

فریدون همتی استاندار هرمزگان گفت: من نیز مانند سایر مسئولان در سامانه رسیدگی به اموال و دارایی مسئولان، ثبت نام خواهم کرد. ثبت دارایی‌های مسئولان در این سامانه امری قانونی است که همه مدیران و مسئولان باید از آن تبعیت کنند واقدام بسیار شایسته و نیکویی است.

وی افزود: به لطف خدا در طول این چهل سالی که از عمر انقلاب می‌گذرد، توسعه فراوان در زمینه‌های مختلف و نیز رفع محدودیت‌های فراوان در کشور داشته‌ایم و اگر به نقطه اقتدار کنونی رسیده‌ایم با عنایت خدا، رهنمود‌های مقام معظم رهبری، حمیات‌های مردم و تلاش‌های مدیران حهادی بوده است. هیچ کشوری بدون توجه به سرمایه‌های مدیران به توسعه و پیشرفت نمی‌رسد.

استاندار هرمزگان بیان کرد: ممکن است در بین مدیران جامعه هم تخلفاتی صورت بگیرد، اما نباید آن را به همه مدیران تعمیم داد، مدیران در طول این سال‌ها تلاش‌های زیادی کرده اند و خدمات ارزشمندی را به جامعه ارائده کرده اند.

همتی افزود: همه باید در مقابل قانون تابع باشند، خوشحال هستیم که این سامانه راه اندازی شده است، زیرا به شفافیت منجر می‌شود و باعث می‌شود مدیران زین پس مورد هجمه قرار نگیرند. همچنین سلامت و امانتداری مسئولان در پست هایشان از این رهگذر مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید: الزام اعلام اموال و دارایی‌ها برای بیش از ۲۵۰ هزار مدیر در کشور


سید علی آقازاده استاندار استان مرکزی تصریح کرد: حتما در سامانه رسیدگی به اموال و دارایی مسئولان، ثبت نام می‌کنم. اعلام اطلاعات در سامانه ثبت دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران هم وظیفه قانونی ماست و هم اینکه اقدام لازمی بود که از آن استقبال می‌کنیم. مسئولان به عنوان کسانی که مطیع قانون هستند باید برای ثبت اطلاعات خود در این سامانه از هم سبقت بگیرند. اقدام قوه قضاییه در راه اندازی سامانه ثبت دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران را امری مطلوب، قانونی و در راستای شفاف‌سازی می‌دانم که حتما هم بنده و هم دیگر مسئولان در آن به ثبت دارایی‌های خود خواهیم پرداخت.

عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس گفت: همه استانداران از روزی که مسئولیت می‌پذیرند باید دارایی‌های خود را طی فرمی به حراست گزارش کنند. فرم ثبت دارایی استانداران همیشه موجود است تا ثبت شود روزی که در این پست مسئولیت قبول کردیم چه اموالی داشته‌ایم و وقتی می‌رویم، چه مواردی به آن افزوده و یاکاسته شده است. در این فرم استانداران باید محل درآمد خود را نیز به صورت دقیق مشخص کنید، با این وجود، قطعا و به‌زودی اموال خود و خانواده‌ام را در سامانه ثبت دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران را درج خواهم کرد.

رحیمی ادامه داد: ما تابع قانون هستیم. فرمانداران و بخشداران استان فارس همگی لیست اموال خود را به حراست داده‌اند اگر لازم باشد و قانون اجازه دهد از آن‌ها نیز برای ثبت دارایی‌های خود در این سامانه دعوت می‌کنم.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه عنوان کرد: حتما در سامانه رسیدگی به اموال مسئولان، مقامات و کارگزاران نظام ثبت نام می‌کنم. راه اندازی این سامانه از سوی قوه قضاییه اقدام خیلی خوب ومناسبی بود. سامانه رسیدگی به اموال مسئولان، مقامات و کارگزاران نظام، همه شبهات و نگرانی‌ها نسبت به دارایی مسئولان را برطرف می‌کند.

محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوب بیان کرد: قطعا در سامانه رسیدگی به اموال مسئولان، مقامات و کارگزاران نظام ثبت نام می‌کنم. نامه آن ابلاغ شده است و، چون یک مصوبه قانونی است به آن تمکین می‌کنم. مسئولان نظام باید شفاف سازی کرده واموال شان را اعلام کنند. اعلام دارایی مسئولان قبل، در حین و بعد از مسئولیت‌شان، امکان بررسی اموال آنان را به دستگاه‌های ذیربط می‌دهد. ثبت دارایی مسئولان، برای افکار عمومی ضروری بود که خوشحال هستیم این اتفاق افتاد و ازآن هم استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/

لزوم ثبت نام مسئولان دولتی در سامانه ثبت اموال مسئولان

برچسب ها: قوه قضاییه ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار