امام جمعه‌ی موقت کرمان عنوان کرد؛

کوتاهی در رعایت حقوق یکدیگر

امام جمعه‌ی موقت کرمان گفت:متاسفانه در بجا آوردن حقوق الهی و حقوق مردم کمی بی اعتنا شده ایم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  حجت الاسلام صباحی امام جمعه‌ی موقت کرمان در خطبه های نماز جمعه کرمان در جمع مردم خداجوی این شهر ،به اهمیت پرداخت زکات در کنار بجا آوردن نماز و قدردانی از پدر و مادر ، شکر الهی و رعایت تقوا و صله‌ی ارحام پرداخت و گفت: در ده‌ها آیه‌ی قران بر همراهی نماز و زکات در کنار هم سفارش شده که اگر کسی زکات ندهد نمازش قبول نیست.

او با اشاره به اینکه امروز برخی کدورت ها و دشمنی ها از دریغ کردن دیدار و صله ارحام  به وجود آمده است افزود: متاسفانه در بجا آوردن حقوق الهی و حقوق مردم کمی بی اعتنا شده ایم.

خطییب جمعه‌ی موقت کرمان به اربعین حسینی و پیاده روی عظیم تا مرقد امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: در اسلام اجتماعات عظیم و بزرگ که در ادیان دیگر نیست همانند (حج)  و اربعین وجود دارد و جمعیتی میلیونی بصورت راهپیمایی مسیر صد یا سیصد کیلومتری را برای زیارت امام حسین (ع) طی می کنند.

او تصریح کرد: برای این پیاده روی ظالمان از جمله صدام مخالفت می کرد اما به همت مردم هم اکنون این امر مقدور است.

حجت الاسلام صباحی در ادامه به ۲۴ مهر سالگرد آتش سوزی مسجد جامعه کرمان و حادثه‌ی آن روز اشاره کرد و گفت: آتش سوزی مسجد جامع حرکت جدیدی در روند انقلاب ایجاد کرد و امام راحل هم در پیامی به این ماجرا پرداختند.

او یاد شهدای این حادثه و مجروحانش را گرامی داشت و از همه ی مردم برای شرکت در مراسم سالگرد این واقعه دعوت کرد.

انتهای پیام/ی

خطبه های نماز جمعه استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار