پنتاگون: ۳ هزار نظامی جدید به عربستان سعودی می‌فرستیم

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با انتشار بیانیه‌ای از ارسال نیرو و تجهیزات نظامی بیشتر به عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز جمعه با انتشار بیانیه‌ای از ارسال نیرو و تجهیزات نظامی بیشتر به عربستان سعودی خبر داد.

بر این اساس، در بیانیه پنتاگون آمده است: ما قرار است ۳ هزار نیروی نظامی جدید به همراه دو سامانه دفاع موشکی تاد و پاتریوت به خاک عربستان سعودی اعزام کنیم. همچنین در زمینه هوایی، دو اسکادران جدید از جنگنده‌های پیشرفته در عربستان استقرار خواهند یافت.

این بیانیه می‌افزاید: واشنگتن به دنبال تشدید تنش‌ها در منطقه خاورمیانه و درگیری با ایران نیست و استقرار این نیرو‌ها و تجهیزات در عربستان تنها با هدف حفظ توان واکنش در مقابل تهدیدات بالقوه است.

بیشتر بخوانید رویترز: آمریکا آماده اعزام چند هزار نیروی نظامی به عربستان است

این اقدام آمریکا پس از حملات به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان انجام می شود. در حملات پهپاد‌ها و موشک‌های نیرو‌های یمنی به تاسیسات نفتی آرامکو در ۱۴ سپتامبر، ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام از تولید روزانه عربستان کاهش یافت. همچنین این حمله باعث وارد شدن شوک به بازار انرژی و جهش ۱۹ درصدی بهای نفت در بازار جهانی شد.

آمریکا، عربستان، کشور‌های اروپایی و هم پیمانان ریاض پس از این حادثه انگشت اتهام خود را به سوی ایران نشانه گرفتند. با این وجود، آن‌ها هیچ مدرک و نشانه‌ای مبنی بر دست داشتن ایران در این حادثه ارائه نکردند. ایران با رد اتهامات مقامات غربی، تجاوز ۵ ساله عربستان به خاک یمن و به خاک و خون کشیده شدن غیرنظامیان این کشور را ریشه مشکلات منطقه دانست.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار