دبیرکل اسمیک در قم تاکید کرد؛

ضرورت وحدت در زمینه حلال

احسان اووت بر ضرورت وحدت کشورهای اسلامی در زمینه وضع مقررات حلال از سوی اسمیک تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،احسان اووت،احسان اووت،دبیرکل موسسه استانداردسازی و اندازه شناسی کشور‌های اسلامی (اسمیک) روز جمعه در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی،رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس ضمن اشاره به اهمیت حلال در جهان امروز، بر ضرورت وحدت کشورهای اسلامی اعم از شیعه و سنی  در زمینه حلال، و حفظ این وحدت در وضع مقررات حلال از سوی اسمیک تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین  مبلغی،رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس هم در این دیدار  با اشاره به اینکه حلال یکی از زمینه‌های پرظرفیت، فعال و فراگیر برای وحدت اسلامی است، گفت: وحدت متعلق به آن در سه حوزه مهم "فقه حلال"، "برند حلال" و "زندگی ملموس حلال" انعکاس و حضور پیدا می‌کند.

او ادامه داد: البته این به معنای دعوت به عدم رعایت احکام ویژه هر مذهب از سوی اتباع آن مذهب نیست؛ بلکه به این معنا است که از آنجا که اختلافات در برابر اشتراکات حجم محدود و کمتری دارد، لازم است مقررات حلال برای جهان اسلام بر پایه مشترکات تدوین گردد.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی تاکید کرد: اگر هنگام مقررات نویسی برای اسمیک، موارد اختلافی میان مذاهب مدیریت نشود و در فضایی بی توجه به برند مشترک اسلامی حلال، مقررات یک جانبه نگرانه شکل گیرد، وحدت و انسجام لازم برای حلال تحقق نمی‌یابد.

او عنوان کرد: طبعا این به ضرر پویایی و فعال بودن برند حلال است و اهمیت و برند بودن آن را تضعیف می‌نماید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ضرورت برحذر بودن از ایجاد دوگانه سازی حلال تحت عنوان حلال شیعی و حلال سنی، گفت: حلال با پسوند اسلامی موجب قوت و اعتبار دین، و نماد و برندی برای امت اسلامی است.

او اظهار داشت: یک برند متعلق به دین نباید در اثر دوگانه سازی تضعیف شود.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس خطاب به دبیر کل اسمیک، گفت: خوشبختیم که شما با همکاری برخی از کشور‌ها از جمله ایران اسلامی تلاش کردید تا حلال بر اساس فقه مشترک اسلامی، دارای مقرراتی جهان شمول و فراگیر گردد.

انتهای پیام/ش

دیدار دبیرکل اسمیک و رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس  در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.