برقراری امنیت کامل در مسیر زائران اربعین

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر خوزستان گفت: به رغم حجم سنگین حضور زائران در اربعین حسینی از بُعد امنیت هیچ مشکلی تاکنون در مسیر زائران نبوده است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سردار شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر خوزستان شامگاه  گذشته در حاشیه جلسه ستاد اربعین خوزستان که در محل پایانه مرزی شلمچه برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اربعین با استقبال بسیار خوب مردم و عراقی ها همراه بوده است، گفت: با توجه به شوری که اربعین امسال نسبت به پارسال دارد جمعیت بیشتری نسبت به سال گذشته برای رفتن به کربلای معلی به مرزها مراجعه کرده اند.

او ادامه داد: در طول مسیر از درون استان خوزستان تا نجف، کربلا، سامرا و بغداد به منظور ایمنی و امنیت، وضعیت بسیار مطلوب است و عراقی ها به طور کامل به لحاظ شبکه سیطره، امنیت زائران را به خوبی تامین کرده اند و زائران نیز در تمامی مسیرها به ویژه در مسیر نجف به کربلا به خوبی در حرکت هستند.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر خوزستان با بیان اینکه مسیر نجف به کربلا اصلی ترین مسیر پیاده روی اربعین است به زائران توصیه کرد تا برای رفتن به کربلا این مسیر را انتخاب کنند و از خدمات پذیرایی که در این مسیر برایشان پیش بینی شده استفاده کنند.

سردار شاهوارپور ادامه داد: مردم عراق با تمام وجودشان از زائران اربعین استقبال می کنند که جای قدردانی دارد.

او با بیان اینکه از شلمچه تا نجف هم همین کیفیت وجود دارد، یادآور شد: در شلمچه به دلیل ازدحام جمعیت، کشش ترابری اتوبوسی و ماشین های سبک برای جابجایی زائران مناسب نیست و لذا در بخش عراقی شلمچه با قدری ازدحام جمعیت مواجه هستیم؛ بنابراین باید برای این موضوع تمهیدات لازم اتخاذ شود.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر خوزستان گفت: به رغم حجم سنگین حضور زائران در اربعین حسینی از بُعد امنیت هیچ مشکلی تاکنون در مسیر زائران نبوده و با استقبال بسیار خوب مردم و عراقی ها مواجه بوده است.

سردار شاهوارپور افزود: در جلسه ای که با حضور سرکنسول ایران در استان بصره و استاندار خوزستان داشتیم، مقرر شد تا تعدادی از اتوبوس‌ها و کامیون‌ها به منظور کمک به ناوگان ترابری عراقی ها به آن سو عزیمت کنند تا مشکل زائران به لحاظ تردد در این مکل هم حل شود.

او از همدلی، وحدت، در کنار هم بودن به عنوان پیام عاورا نام برد و گفت: امید می رود تا تمام کشورها به ویژه دو کشور ایران و عراق با محبت به ویژه محبت به اهل بیت و امام حسین در کنار هم زندگی کنیم.

انتهای پیام/ د

تردد زوار اربعین و برقراری امنیت در مسیر  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.