راهکار‌هایی برای شناسایی دستگاه پوز با دستگاه‌های تقلبی مانند صفحه کلید سخت یا نبود چراغ چشمک زن وجود دارد که می توان در مواقع لزوم آن‌ها را مورد بررسی قرار داد.

راه کار‌هایی برای شناسایی دستگا‌های پوز تقلبی و اصلیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، در دستگاه پوز اصلی وقتی شما کارت بانکی خود را وارد آن‌ها می کنید به میزان حدود دو بند انگشت از کارت بیرون از دستگاه باقی می‌ماند اما اگر کارت در دستگاه بیشتر فرو رود قطعا تقلبی است و باید از گفتن رمز و اطلاعات خود جلوگیری کنید تا اطلاعات شما به دست مالک پوز نیفتد.

در نسخه‌های تقلبی دستگاه‌های پوز زبانه کنار پوز که بیشتر به عنوان نگهدارنده طراحی شده و به اندازه یک بند انگشت بازتر است، ولی در نسخه اصلی کمتر از یک بند انگشت است و همچنین دستگاه پوز اصلی دکمه‌های نرم دارند، ولی تقلبی این ویژگی را ندارند و تنها صرف خواندن اطلاعات پنهان کارت شما و رمزی که  می‌گوییدمی شود و می‌تواند کارت جدیدی همانند کارت شما را صادر کند.

اگر چنین شرایطی دستگا‌های پوز داشت تقلبی است و از کشیدن کارت و همچنین رمز آن خودداری کنید و این خطا را به سازمان‌های مربوطه گزارش دهید.
 
منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام //ا. ز
 


تفاوت دستگا‌های پوز تقلبی با اصلی را بشناسایم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.