گزارش/

اُفت لاک پشتی قیمت گوشت با وجود ازدیاد دام در بازار/ واسطه‌ها سدی در برابر ارزانی!

اُفت لاک پشتی قیمت گوشت با اظهارات مسئولان تطابق ندارد/افت لاک پشتی قیمت گوشت با وجود ازدیاد عرضه دام در بازار/کاهش قیمت دام زنده برای خانوار ملموس نیست/اختلاف چندبرابری قیمت گوشت با نرخ واقعیبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به بارش‌های مناسب اخیر، شرایط مساعد مرتع و افزایش تولید دام نسبت به مدت مشابه سال قبل، بسیاری از مسئولان اذعان می‌کنند که قیمت دام زنده اُفت محسوسی در بازار داشته است، این در حالی است که مصرف کنندگان این اُفت قیمت را در بازار لمس نمی‌کنند.

اگرچه بسیاری از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و اتحادیه‌ها بر این باورند که انباشتگی دام در واحد‌های دامداری و ازدیاد عرضه در برابر تقاضا اُفت ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت دام زنده نسبت به ابتدای سال را به همراه داشته است، اما قشر حقوق بگیر جامعه شکواییه‌ای نسبت به این موضوع دارند که چرا سال گذشته با نوسان نرخ ارز و داغ شدن بازار قاچاق دام، قیمت گوشت بیش از ۵۰ درصد در بازار رشد داشت و هم اکنون علی رغم شرایط مساعد تولید، واردات و عدم کمبود در عرضه، اُفت قیمت روند لاک پشتی داشته است.

با توجه به زایش‌های پاییز و افزایش چند برابری تولید دام زنده نسبت به مدت مشابه سال قبل انتظار می‌رفت که قیمت گوشت گوسفندی و گوساله به نرخ سابق خود در بازار برسد که متاسفانه هر یک از فروشندگان دلایل متعددی برای قیمت‌های فعلی مطرح می‌کنند.

سعید سلطانی مدیر عامل اتحادیه دامداران معتقد است که در شرایط کنونی قیمت منطقی هر کیلو گوشت گوساله ۷۵ هزار تومان و شقه گوسفندی ۸۵ هزار تومان است که متاسفانه نرخ‌های واقعی با قیمت‌های موجود در بازار اختلاف معناداری دارد.

حال به سراغ مسئولان ذی ربط می‌رویم تا از دلایل اختلاف قیمت واقعی گوشت با نرخ‌های موجود در بازار و بی تاثیری قیمت گوشت از عرضه مناسب دام زنده و گوشت‌های وارداتی با خبر شویم:

نرخ منطقی هر کیلو گوشت گوسفندی ۷۵ هزار تومان/جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر کمبود عرضه و تنش قیمت در بازار نیست

کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی، با اشاره به اینکه وقفه‌ای در تولید گوشت قرمز وجود ندارد، اظهار کرد: شرایط تولید گوشت قرمز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از وضعیت مناسبی برخوردار است به طوریکه براساس رصد استان‌ها جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر کمبود عرضه و تنش قیمت در بازار نیست.

وی افزود: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی، بارندگی‌های اخیر و تولید مناسب علوفه در صحرا و مرتع و دسترسی بهتر دامداران به علوفه ارزان قیمت، تولید دام نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ تا ۲۰ درصد افزایش داشته است.

قندالی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام وجود ندارد، بیان کرد: طبق روال معمول، دامداران پس از پرواربندی دام‌های خود اقدام به عرضه در بازار می‌کنند که بدین ترتیب وقفه‌ای در توزیع وجود ندارد.

رئیس سازمان امور عشایر کشور از کاهش ۶ تا ۷ هزار تومانی قیمت هر کیلو دام زنده خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط قیمت هر کیلو دام زنده در کشور ۳۸ تا ۴۰ هزار تومان است که با ابتدای سال اختلاف معناداری دارد.

به گفته وی، با توجه به اُفت چشمگیر قیمت دام زنده سبک نسبت به چند ماه اخیر، نرخ منطقی هر کیلو گوشت گوسفندی ۷۵ هزار تومان بوده و فروش با نرخ‌های بالاتر گران فروشی است که ستاد تنظیم بازار باید بر این موضوع نظارت کند.

قندالی ادامه داد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، عرضه گوشت با نرخ کمتر از ۷۵ هزار تومان برای تولید کننده مقرون به صرفه نیست و فروش با نرخ‌های بالاتر مزیتی برای تولیدکننده داخل ندارد.

رئیس سازمان امور عشایر کشور با تاکید بر صادرات دام زنده به بازار‌های هدف بیان کرد: با توجه به آنکه دام ایران برای کشور‌های حاشیه خلیج فارس مزیت دارد، از این رو صادرات مدیریت شده در ازای واردات مانعی ندارد چرا که همانند دیگر کشور‌ها از یک طرف مزیت صادرات داریم و از طرف دیگر مزیت واردات.

وی درباره آخرین وضعیت تامین نهاده‌های دامی تصریح کرد: با وجود ذخایر مناسب نهاده‌های دامی در انبار‌ها و خرید آن به میزان کافی توسط عشایر جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر کمبود نهاده حداقل تا پایان سال نیست که این امر در تعادل و آرامش قیمت گوشت و دام زنده در بازار تاثیر گذار است.

اُفت محسوس قیمت دام زنده در بازار/هویت دار کردن دام مانع قاچاق از مرزهای کشور می شود

سعید سلطانی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی، از کاهش محسوس قیمت دام زنده در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو گوساله زنده ۲۸ هزار تومان است، در حالی که در ابتدای سال با نرخ ۴۱ هزار تومان خرید و فروش می‌شد.


بیشتر بخوانید: استمرار روند کاهشی قیمت دام زنده در بازار/نرخ هر کیلو لاشه گوسفندی در فروشگاه‌ها به ۷۹ هزار تومان رسید


وی افزود: علی رغم اُفت محسوس قیمت دام، واسطه‌ها حاضر نیستند قیمت گوشت برای مصرف کننده در بازار کاهش دهند که تمامی این عوامل دست به دست هم داده تا دامداران با انباشت دام در واحد‌های دامداری روبه‌رو شوند، در حالی که با عرضه مناسب گوشت، تقاضا برای خرید در بازار افزایش می‌یابد.

سلطانی ادامه داد: با توجه به انباشت دام در واحد‌های دامداری به دنبال مجوز صادرات هستیم چرا که به سبب نبود مشتری برای دام‌های با وزن بالا، دامداران با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌شوند.

مدیر عامل اتحادیه دامداران قیمت منطقی هر کیلو گوشت گوساله را ۷۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که هم اکنون با نرخ‌های بالایی در بازار عرضه می‌شود که این امر اجحاف در حق مصرف کننده است چرا که سودی از این نوسان قیمت عاید دامدار نمی‌شود.

وی درباره آخرین تحولات بازار دام سبک زنده افزود: اگرچه قیمت هر کیلو دام زنده گوسفندی در مقایسه با ابتدای سال ۱۰ تا ۱۲ درصد کاهش داشته است، اما اُفت قیمت آن همانند گوساله محسوس نیست.

سلطانی متوسط قیمت کنونی هر کیلو دام زنده سبک را ۴۱ تا ۴۲ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که در ابتدای سال هر کیلو گوسفند زنده با نرخ ۴۷ تا ۴۸ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شد.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به نرخ کنونی قیمت دام زنده در بازار، نرخ منطقی هر کیلو شقه گوسفندی ۸۵ هزار تومان است که متاسفانه هم اکنون در برخی خرده فروشی‌ها شقه گوسفندی با نرخ‌های بالای ۱۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

به گفته وی، با وجود جمعیت فعلی دام سبک، درخواستی برای صادرات دام زنده گوسفندی نداشتیم و تنها تقاضایمان برای صادرات دام در خصوص گوساله است.

مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور با اشاره به اینکه خبری از تنش مجدد قیمت گوشت قرمز در بازار نیست، بیان کرد: با توجه به زایش‌های پاییز و ازدیاد عرضه در برابر تقاضا پیش بینی می‌شود که قیمت گوشت با روند کاهشی در بازار روبه‌رو شود که این امر در افزایش قدرت خرید خانوار تاثیر بسزایی دارد.

وی درباره تاثیر کنترل قاچاق دام بر وضعیت بازار گوشت قرمز گفت: با توجه به آنکه طرح هویت دار کردن دام در سراسر کشور در حال اجراست، از این رو پیش بینی می‌شود با اختصاص کد ۱۵ رقمی از دامداری تا ارسال به کشتارگاه تمامی اطلاعات در سامانه ثبت می‌شود و چنانچه دامی بدون پلاک باشد، به عنوان دام قاچاق محسوب می‌شود.

سلطانی با اشاره به اینکه دام از مرز‌های غربی، جنوب شرقی و حوزه خلیج فارس در حال قاچاق است، بیان کرد: با توجه به انعقاد تفاهم نامه با معاونت امور دام مبنی بر هویت دار کردن دام و اجرای پلاک گذاری دام و ثبت تمامی اطلاعات در سامانه دیگر خبری از قاچاق دام نیست که با این وجود نیاز کشور از تولید داخل به طور کامل تامین می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، اگر دامی در اثر حوادث طبیعی نظیر سیل، زلزله و ... از بین رود، دامداران مکلف به ثبت اطلاعات در سامانه هستند تا این وجود سودجویان نتوانند دام متعلق به دیگران را در بازار به فروش رسانند.

قصابی ها سودهای حداقلی در فروش گوشت لحاظ می کنند

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت و گو با خبرنگارصنعت،تجارت و کشاورزی، از کاهش قیمت ۳ هزار تومانی گوشت در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۹۰ تا ۹۱ هزار تومان به مغازه دار و ۹۸ تا ۱۰۰ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.

به گفته وی، با استمرار جلوگیری از خروج غیر قانونی دام از مرز‌های کشور پیش بینی می‌شود که روند کاهش قیمت در بازار استمرار یابد.

ملکی در واکنش به اظهارات مسئولان پیرامون صادرات دام زنده بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی بازار چه دلیلی دارد که داشته‌های خوب خودمان را صادر کنیم و در مقابل واردات انجام دهیم و تنها افرادی که منفعتشان در واردات و صادرات است، چنین اظهاراتی را مطرح می‌کنند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه عرضه شقه گوسفندی با نرخ ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار تومان در بازار صحت ندارد، گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی با نرخ ۹۸ تا ۱۰۰ هزار تومان، ران گوسفندی ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار تومان و سردست گوسفندی با نرخ ۱۰۸ تا ۱۱۳ هزار تومان در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود و برخی افراد قضایا را از یکدیگر موشکافی نمی‌کنند و تنها اذعان می‌کنند که قیمت گوشت در بازار همچنان ۱۲۰ هزار تومان بوده و همچنان با ماه‌های قبل تفاوتی نداشته است.

وی با اشاره به اینکه بازار گوشت گوسفندی در رکود به سر می‌برد، بیان کرد: با توجه به شرایط مناسب عرضه، فروشندگان قصابی‌ها حداکثر روزانه ۲ تا ۳ لاشه می‌فروشند که با این وجود به دنبال سود‌های بالا نیستند و تنها ممکن است برخی فروشگاه‌ها که گوشت‌های لاکچری و خاص عرضه می‌کنند، سود‌های هنگفتی را از خریداران دریافت کنند، اما به طور کلی در مناطق جنوبی حتی فروشندگان پایین‌تر از نرخ‌های اعلامی به سبب رقابت با یکدیگر گوشت خود را به فروش می‌رسانند چرا که نگه داری آن مقرون به صرفه نیست و تنها اُفت کیفیت را به همراه دارد.

ملکی از اُفت مجدد قیمت دام زنده در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط قیمت هر کیلو دام زنده در میادین ۴۰ تا ۴۳ هزار تومان است که با توجه به ازدیاد عرضه بیش از تقاضا و انباشتگی دام در واحد‌ها کمبودی در توزیع وجود ندارد.

کمبودی در عرضه دام وجود ندارد/صادرات دام زنده تاثیری در التهاب بازار ندارد

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت وکشاورزی، از کاهش بالای ۲۰ هزار تومانی قیمت دام طی ماه‌های اخیر خبر داد و گفت: اگرچه صادرات دام سبک ممکن است بازار داخل را دچار التهاباتی کند، اما در بخش سنگین به سبب فراوانی و انباشت دام در واحد‌ها تنها راه حل صادرات است چرا که با زایش‌های پاییز، مجدد قیمت دام در پی ازدیاد عرضه روند کاهشی به خود می‌گیرد.

وی قیمت کنونی هر کیلو دام سبک با وزن پایین در میادین را ۴۲ تا ۴۳ هزار تومان و با وزن بالا ۳۸ تا ۳۹ هزار تومان اعلام کرد و افزود: هر کیلو دام سنگین با وزن پایین ۴۰۰ کیلوگرم با نرخ ۲۷ تا ۲۸ هزار تومان و با وزن بالای ۴۰۰ کیلوگرم کمتر از ۲۵ هزارتومان در میدان عرضه می‌شود.

پوریان با اشاره به اینکه عرضه دام نسبت به سال قبل ۱۲۰ درصد در بازار افزایش داشته است، بیان کرد: با توجه به بارش‌های اخیر و شرایط مساعد مرتع، میزان عرضه نسبت به سال قبل فزونی داشته که این امر بر کاهش قیمت در بازار تاثیر گذاشته است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام وجود ندارد، افزود: با توجه به شرایط مساعد تولید و ازدیاد عرضه در برابر تقاضا، بازار در آرامش به سر می‌برد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در پایان درباره آخرین وضعیت واردات گوشت تصریح کرد: هم اکنون واردات گوشت در حال انجام است و بخشی از نیاز کشور از این طریق تامین می‌شود که در صورت ایجاد بازار برای مازاد تولید داخل، واردات مشکلی ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۱۲:۱۳ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
اقایانی که پشت میزنشستین از قیمت های خوراک دام خبردارین ما دامداران ورشکسته نشیم دولت هیچ کاری نمیکنه تافاتحه ی شغل دامداری رابخونیم الان دامدار چه کند ازاین گرونی خوراک دام وارزانی دام
Iran (Islamic Republic of)
میثم سلطانی
۲۲:۴۷ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
سلام،اون موقع که گوشت کیلو پنجاه تومن بود یک روز حقوق کارگر هم پنجاه تومن بود،الان کارگر کمتر از صدتومانی نداریم منطقی گوشت صدتومن بشه دام زنده سنگین هم چهل و پنج تومن بشه تا فاتحه تولید کننده خونده نشه،این وسط گوشت هم پایین نیومده قصاب تو یه گوساله پانصد کیلو راحت پنج ملیون سود میکنه و.....
Iran (Islamic Republic of)
یک دامدار
۲۳:۵۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
من دامدارهستم ازمسولین خواهش میکنم باقصاب گران فروش برخود کنن گوشت گوساله رو میدیم به قصاب کیلوی ۶۵ تومن قصاب میفروشه ۱۰۰تومن گوشت گوسفندی رومیدیم ۸۵تومن قصاب داره میفروشه ۱۱۰تومن بخاطرعلوفه گران هم نمیتونیم داشته باشیم مجبوریم بااین قیمت بدیم به قصاب اوناهم میگن نرخ خریدما اینه دوسن نداری کشتال نکن هرچی فراونه گاو گوسفند شمارو قران یه فکری بحال قصاب بکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
باسلام من یک دامدارهستم گوشت گوساله رو به قصاب میدم کیلوی ۶۵تومن میفروشن ۱۰۰تومن گوشت گوسفندومیدم ۸۵ تومن قصاب میفروشه ۱۱۰ تومن یعنی هیچ مسولی نیست جلوقصاب هارو بگیرن به مامیگن قیمت دام زنده اومده پایین ولی قصاب هاهمون نرخ قبل میفروشن بخدا این ملت گناه دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
قیمت گوشت بسیار بالاست و افت آن در مقایسه با سال گذشته بسیار ناچیز است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
ربطی به واسطه ها نداره این مسئولینند که نمی خواهند مردم در رفاء و آسایش باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
خدا لعنت کنه گرانفروشان، آن هایی که از سفره مردم می دزدند
Netherlands
ب.م
۲۲:۲۱ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
مسئولیم فقط فکر بدبخت کردن دامداران هستن چرا به عرضه کننده های گوشت نظارت نمیکنین هر چیزی در ایران چهار برابر شده به خدا بازم گوسفند هر روز ارزان میشه !!!
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۲۱:۴۴ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
چرا شعار میدیم از تولید داخلی حمایت کنیم .ماها که کشاورزی و دامپروری میکنیم به نوعی تولید میکنیم ولی الان وضعیت طوری شده که همه دارن میفروشن از ترس ضرر های بیشتر افرادی که گوسفند زنده را کیلویی 49000تومان خریده چند ماه قبل الان با قیمت 37000تومان چطور بفروشه یعنی زیان حتی نمیشه سرمایه اولیه را به دست آورد .چرا جلوی واردات بی رویه گوشت از خارج گرفته نمیشه ؟مگه مشکل کشور فقط کشاورزی و دامپروری است که با ارزان کردن محصولات این دوستان قشر در صدد حل آن هستند؟با کاهش قیمت دام و افزایش قیمت نهاده های دامی واقعا فشار به دامپرورها به شدت افزایش میابد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
پرواربندها با ضرر مواجه خواهند شد . و تولید گوشت برای دوره بعد که مصادف با عید است کاسته میشود در نتیجه قیمت در ۴ ماه آینده بالا میرود قیمت خرید بره سبک وزن بالاتر از فروش پروار شده است نهاده های دامی مثل کنسانتره و یونحه و جو بسیار بالا است و این تلاطم و نوسان به ضرر همه تمام خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۰:۴۲ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
قیمت گوشت منطقی است. اگر بخواهیم ارزانتر شود باید با تقویت ارزش پول ملی، قیمت ارز را در بازار آزاد کاهش دهیم.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
علی اصغر
۱۹:۱۹ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
باسلام اقا من کنکورقبول شدم نرفتم دانشگاه گفتم کارآزادمیزنم کارافرینی میشه بخدا بیچاره شدم اصلاثبات قیمت تو این کشورنیست برج۶جوجه بوقلمون گرفتم دونه ای ۱۰۰تومن اون موقه گوشت بوقلمون کیلویی ۲۵بود ۶ماه وچندروزه نگه داشتم الان ک میخام بفروشم شده کیلویی ۱۳ونیم توروخدا فکر تولیدکننده هم باشید دان کیلویی ۳ونیم دادم وبماند روزبه روز دان گرون میشه وبی کیفیت خوردن الان فایده که نکردم هیچ ۱۰۰میلیون ضررخالص دادم یعنی کل داراییم خدا رحم کنه بهم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
کار منافق های داخلیه
Iran (Islamic Republic of)
ش ه
۱۸:۵۳ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
عدم مدیریت بر منابع طبیعی و چرای دام باعث این بازار آشفته شد. چرا دامداران از منابع طبیعی استفاده می کنند اما هزینه آنرا دولت و ملت پرداخت می کند.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۳۰ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
گوشت‌کیلوی‌۱۲۰تومن‌کجا‌ارزون‌شد‌؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
کسی هم نیست برای حل این معضل برنامه ای داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
امان از این گرونی امان امان امان امان امان
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۴:۵۹ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
با این وضعیت تموم دامداران ورشکست میشن و تا ابد گوشت از خارج میاد آقای مسئول قیمت نهادهای دام مثل یونجه خیلی بالاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
گوشت وارداتی چهل پنجاه برای مصرف کننده هزینه دارد صد می فروشند تا دلال وتولید کننده بدشان نیادحالا هم می گویند صادر شود وارد نشود چطور قیمت واقعی وارزان می شود نمی دانیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
با سلام بنده یه کارگاه دامپروری سبک دارم دام زنده کیلویی حدودا 50هزارتومان خریدم حدود 5ماه هم جو وعلوفه گرون قیمت بهش دادم خورده الان که گوشت ارزون بشه این وسط من کلی ضرر خواهم کرد از یه طرف هزینه های نگهداری مثل جو وسبوس علوفه که تغییری نمیکنه این چه مدیریت غلطی اخه...
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۱۳:۵۲ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
هزینه تولید بیش از دوبرابر افزایش پیدا کرده ، تولید کننده بیچاره چه گناهی داره که باید با این همه زحمت تولبد کنه آخرش هم مشتری برای فروش نداشته باشه ؟ یه نفر به داد این دامداران برسه . داخل روستای ما خیلی از مردام دامدار و کشاورز هستند و اگر به این روال پیش برود حد اقل 80 در صد مردم روستای ما بیکار می شوند آخه تولید و نگهداری از دام دیگه فایده نداره و همش ضرر است
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۲۳ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
وقتی قیمت دام هاشون دوبرابر شده از عید پس ضرر نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۳۷ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
آقا محمد اینطور نیست، دامدار داره بدجور نابود میشه، بله سال پیش قیمت ها رفت بالا و بعضی از دامدارها سود بردند، اما از مهر قیمت گوساله لاغر هم رفت بالا از ۵ میلیون به ۹ میلیون افزایش یافت و بعد از اون به تدریج خوراک دام و هزینه های بالاسری هم بالا رفت یعنی یونجه هزارتومن کیلویی شد دو هزار تومن و جو و گندم هم همینطور، اونایی که از مهر به بعد خریده بودن الان موقع فروششون هست و قیمت گوساله پروار زنده خیلی افت کرده، با محاسبات بخوام بهت بگم اینطوریه ۹ تومن خریده ۵ تومن پول تغذیه، کارگر، آب، برق و ... داده جمعا میشه 14 میلیون تومن، اما الان کیلویی شده 28 هزار تومن یعنی یه گوساله 450 کیلو شده 12.6 میلیون با عدد گفتم که بدونی وضع چجوریه، حالا اینکه قیمت گوشت تو بازار نیومده پایین برو دنبال دلال و سوداگر رو بگیر نه تولید کننده رو. البته با این روند بیشتر دامدارا ورشکست میشن و ان شاءالله دیگه واردات میشه و با تغییر قیمت دلار قیمت ها خیلی بیشتر افزایش پیدا میکنه، خدا رحم کنه به مردم آینده خوبی برای اواخر سال و اوایل سال بعد متصور نیستم، چون تولید واقعا میاد پایین و قیمت ها میره بالا، چون گوشتی تو داخل برای رقابت با گوشت وارداتی وجود نداره. پس بلند مدت نگاه کنید لطفا.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۵۷ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
آقا محمد، زمانی که این دامدارایی که الان میخوان دامشون رو فروشند گوساله زنده لاغر دوبرابر شد طرفای آبان پارسال، بعد از اونم دم به دقیقه یونجه، جو، گندم رفت بالا طوری که الان ۹ تومن لاغر خریده ۵ تومن هزینه کارگر و تغذیه شده جمعا میشه ۱۴ تومن حالا گوساله چاق کیلویی شده ۲۸ هزار تومن یعنی یه گوساله ۴۵۰ کیلویی میشه ۱۲.۶ میلیون این ضرر ۱.۴ میلیون تو هر دام یعنی کسی که ۵۰ تا دام داشته باشه ۷۰ میلیون ضرر کرده، بله قیمت گوشت هنوز بالاست تو مغازه ها اون دلیلش دلالی و سوداگریه که باید جلوش گرفته بشه ولی واقعا تولید کننده بعد ۱۲ ماه پروار و جوون کندن الان داره بدجور ضرر میکنه کمی منصف باشیم، البته این شرایط دامدار رو ورشکست و تولید گوشت رو میاره پایین و در اواخر سال و اوایل سال بعد به دلیل اینکه گوشت تولیدی داخلی وجود نداره که با گوشت وارداتی رقابت کنه با افزایش چشمگیر قیمت ها رو برو میشیم که واقعا اونموقع خدا رحم کنه، بیاید کمی بلندمدت به قضیه نگاه کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
اینجاست که مشخصه دولت با قدرت در حال نظارت بر بازار است و دست واسطه گران را از بازار کوتاه کرده و مردم هم راضی هستند. ههههههههه
Netherlands
علی
۱۲:۴۴ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
امروز کیلویی 126 هزار تومنه این یعنی برای کارگر و کارمند عین عدالت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
امان از گرونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
اگر پول دار ها و بی درد ها 6 ماه گوشت نخرند و دولت هم اجازه صادرات ندهد گوشت ارزان میشود
Iran (Islamic Republic of)
کیان
۱۲:۱۴ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
با این قیمت دام سنگین دامداری به صرفه نیست ودامپروریها تعطیل میشن وکشوربرای سال بعدمجبور به واردات بیشتر وخروج ارز میشه،یکی از محوری ترین تولیدات ملی در حال نابوری است!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
دوستان من دامدار هستم به خدا قسم این دوره زیان صد در صدی کردم با این افت قیمت و عدم خریدن گوساله ها و دیگه به هیچ عنوان گوساله پرواری نگه نمیدارم تمامی دامدارن ورشکست شدن شما به فکر دامدار نیستید که گوساله 500کیلویی داره تو واحدش الان کسی ازش نمیگیره این چه وضعیه همه دامدارها دارند ورشکست میشند تا صادرات نباشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۳۰ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
شما ضرر نکردید ونمیکنید چون قیمت خریدتون یک سوم یا حداقل نصف قیمت الان بوده وهست،،همه چیز رو صادر کردند که انقدر گرونی شده،آخه کسی که حقوق ثابت داره و بدتر کسی که بیکاره و بدتر ازون محرومین ومعلولین که قشرضعیفند چه امکانی یا چه توانی وچه افزایش درآمدی دارند که بتوانند از پس تبعات صادرات مواد که گرانیست بربیایند،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
شما گوساله را به خود مردم و بدون واسطه بفروش به قصابی .
گشتارگاه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
سجاد
۲۱:۴۷ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
اگر علوفه هم ارزون میشد اره حرف اقایون درست بود کدوم علوفه و ذخیره دام را ارزون کردن که میخان گوشت ارزون بشه کدوم دارو را واسه دامدار ارزون کردن که میخان گوشت ارزون بشه کدوم قدم واسه دامدار برداشتن که توقع ارزون کردن دارن.اون بیچاره ای که بره راخریده اول تابستان کیلویی ۹۴هزارتومن سرمایه زندگیش یا وام بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
سلام
همه چیزبه جیب دلاله ومتاسفانه باعث ورشکستگی پروار بندهامیشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
یک بار گفتند : هم اکنون متوسط قیمت هر کیلو دام زنده در کشور ۳۸ تا ۴۰ هزار تومان است که با ابتدای سال اختلاف معناداری دارد.
ویکجای دیگر گفتند: سلطانی متوسط قیمت کنونی هر کیلو دام زنده سبک را ۴۱ تا ۴۲ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که در ابتدای سال هر کیلو گوسفند زنده با نرخ ۴۷ تا ۴۸ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شد. !!؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۱:۱۹ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
من خودم دامدارم مسولین خبر ندارن که هر کسی دامشا میفروشه نمیخره تا عید وقتی که قیمت پرید بالا نتونستن جلوشا بگیرن اونوقت متوجه میشن که چیکار کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
کسی نیست پاسخگو واقعا باشه ؟
Germany
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
با اجازه نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
دلالان بی انصاف که تمام تلاششو میکنه اما مقصر اصلی عدم نظارت مؤثره .
Germany
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
گناه خودمون ندازیم روی دلالان اگر ما هم مثل کشور های خارجی در گرانی یک محصول نمی خریدیم این مشکل پیش نمی آمد مقصر خودمون هستیم بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
مگه گوشت ارزون بشه قصاب میتونه رب گوجه مسخره رو ارزون بخره دوستان مشکل ما فقط گوشت نی افتااااااااااااااااااااااااااااااااد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
چی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
حتی از مالیات، اینقدر پول از این واسطه ها بابت مالیات می شود گرفت، یه گزارش در مورد واسطه ها تهیه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
فا
۰۹:۴۶ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
ریشه ی دلالان اقتصادی رو بکنید تا کالا ها ارزان بشه. ده برابر اضافه میشه و هزار تومن کم چرا؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ا
۰۹:۴۶ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
پس مسئولان این وسط چه کار می کند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
ریئسی به داد مردم برس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
به یک گل بهار نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
دریک برهه زمانی بعث گرانی چندین درصد همه ی کالاها واجناس دربازار شد؟؟!! واکنون باپایین کمی ازنرخ دلار(که هنوز نسبت به دوسال پیش ، خیلی بالاست)، بازهم تولید کنندگان وفروشندگان حاضر به پایین آوردن قیمتها نیستند؟!؟! این مردم هستند که دارند تاوان پس می دهند؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
بابا یک پرس چلو کباب کوبیده دو سیخه معمولی فقط با یک عدد
نوشابه 38 هزار تومن گو ارزونی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
خیلی خوبه گوشت ارزون بشه و همه بتونن استفاده کنن.ولی کاش ی فکری هم به حال دامدار میشد.که با این گرونیه علوفه نگهداری دام گوشتی به زیانمون تموم داره میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
واقعا که
من گوسفند با هر کیلویی ۵۰ هزار تومن خریدم الان 35 هزار شده با این وضعیت همه که این کار پرواربندی انجام می دهند ورشکسته میشن
مسئولین به داد این همه جوان تحصیلکرده برسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
متاسفم به هر کسی باعث افزایش و تداوم افزایش قیمت کالا به ویژه گوشت شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
ولله قسم در چنین شرایط اقتصادی سخت و دشوار که به مردم فشا می آید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۴۳ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
قیمت گوشت اگر کنترل شد به نرخ قبل اقلام دیگر هم کنترل میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
مسوول بد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
سلام بله درسته دام سنگین الان تو بازار فراوان هست و قیمت هم کاهش یافته کسی هم نیس به فکر دامدار باشه با این وضع تولید اگه صادرات نداشته باشیم حداقل باید جلوی واردات رو بگیریم تا تولید پایدار داشته باشیم.
-
ناشناس
۰۷:۴۷ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
مسئولین نظارت نمی کنند چرا ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
خودشو نظارت میکنه
-
ا
۰۷:۴۲ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
اینم نفرست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
چرا انقدر قیمت ها بالاست؟
آخرین اخبار