معاون شهرداری تهران مطرح کرد؛

طرح خیابان کامل نباید تبدیل به بُت شود/ حل مشکلات پایتخت در گرو تکمیل پهنه جنوبی البرز

مظاهریان گفت: طرح خیابان کامل موضوعی نیست که همه جا بتوان آن را به کار برد و به زبان ساده خیابان کامل کلیدی نیست که به وسیله آن همه قفل‌ها باز شود.

خبرنگار: پاینده/طرح خیابان کامل نباید تبدیل به بُت شود / حل مشکلات پایتخت در گرو تکمیل پهنه جنوبی البرزبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حامد مظاهریان معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران در نشست تخصصی POD (خیابان کامل) با تأکید بر اینکه در زمینه شهرسازی اشتباه بنیادین وجود دارد، گفت: شهرسازی خود از کلمه‌ای می‌آید که تفکرش بر ساختن است و اگر اینگونه به حوزه شهرسازی نگاه کنیم، دچار نگاه تک بُعدی شده‌ایم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران ادامه داد: ما در مکانی هستیم که باید حوزه شهرسازی را به درستی دید و زاویه نگاه ما شهرسازی را نباید با کارگاه ساختمانی اشتباه گرفت و اینگونه تصور کرد که با ایجاد کارگاه‌های ساختمانی در حوزه شهرسازی می‌توانیم مشکلات را حل کنیم و من می‌خواهم از این موقعیت استفاده کنم و بگویم که در حوزه خیابان کامل چه کار‌هایی نباید انجام دهیم.

مظاهریان تأکید کرد: نباید فراموش کنیم که افزایش کیفیت زندگی در پایتخت مهم است و کار‌ها باید سنجیده باشد.

وی ادامه داد: از دیگر اقدام‌هایی که نباید انجام داد، این است که طرح خیابان کامل موضوعی نیست که همه جا بتوان آن را به کار برد و به زبان ساده خیابان کامل کلیدی نیست که به وسیله آن همه قفل‌ها باز شود، زیرا ما باید پتانسیل محیطی را در اجرای این طرح در نظر بگیریم و همواره در مناطق مختلف پایتخت این پتانسیل باهم تفاوت دارد.


بیشتر بخوانید: ضرورت نظارت بر گود‌های پر خطر و کارگاه‌های غیر فعال ساختمانی


نباید در اجرای طرح خیابان کامل اقتدارگرانه عمل شود

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران ادامه داد: نباید در اجرای طرح خیابان کامل اقتدارگرانه عمل شود و باید اجرای این طرح را بر اساس مشارکت پیش برد و به اعتقاد من اگر نتوانیم مردم و سرمایه‌گذار را برای اجرای آن قانع کنیم، نباید وارد اجرای آن شویم.

مظاهریان با تأکید بر اینکه طرح خیابان کامل مجتمع ایستگاهی نیست، گفت: از دیگر نباید‌ها در اجرای طرح خیابان کامل این است که نباید در اجرای این طرح جزئی نگری کنیم، زیرا طرح خیابان کامل ذیل طرح‌های شهرسازی مطرح می‌شود و تا نتوانیم به نتیجه برسیم که نگاهمان به شهر چگونه است، نباید وارد اجرای این طرح شویم.

وی با تأکید بر اینکه طرح خیابان کامل الزامات بنیادی دارد، افزود: اعتقاد ما این است تهران زمانی مشکلاتش حل می‌شود که پهنه جنوبی البرز تکمیل شود و تأکید من این است که در بحث خیابان کامل بُت‌سازی نکنیم، زیرا خیابان کامل یکی از راهکار‌های توسعه حمل‌ونقل عمومی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار