برخورد با خاطیان و تهدید کنندگان سلامت زوار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : با خاطیان و تهدید کنندگان سلامت زوار به شدت برخورد می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : زائران اربعین حسینی (ع) زمان بازگشت از عراق در مرز خسروی کنترل بهداشتی می‌شوند.

او گفت : این کنترل‌های بهداشتی به منظور جلوگیری از ورود بیماری‌های واگیردار از طریق زائران به کشور انجام می‌شود. 

او با بیان اینکه تیم‌های ویژه پزشکی از هم اکنون در حال استقرار در مرز خسروی هستند افزود: این تیم‌ها مجهز به تجهیزات پیشرفته‌ای همچون تب سنج‌های لیزری هستند تا در صورت مشاهده موارد مشکوک اقدام‌های لازم را انجام دهند. 

مرادی گفت: در صورت مشاهده افراد مشکوک به بیماری به سرعت از آن‌ها نمونه برداری و اقدام‌های لازم انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه پیشگیری از ورود بیماری‎ها و شیوع آن‌ها با مراقبت و رسیدگی دقیق به افراد مشکوک، با تمام توان در مناطق مرزی و در طول مسیر زوار انجام می‌شود گفت: نظارت بر موکب‌ها و مراکز تهیه و طبخ مواد غذایی و آشامیدنی در تمام مسیر تردد و شهر‌های مسیر زوار اعم از رستوران‌ها و مراکز اقامتی انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه حفاظت از سلامت زوار در بخش بهداشت وظیفه ماست افزود: تمام امکانات لازم و نیرو‌های متخصص و با تجربه در شبکه‎های بهداشت و درمان، مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‎ها و آزمایشگاه‎ها برای فراهم کردن زمینه‎های پیشگیری و کنترل بیماری‎ها با تشدید مراقبت به کار گرفته می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از اعلام آماده باش سراسری و لغو مرخصی‌ها در کادر درمانی استان خبر داد

 مرادی گفت: با توجه به کسب افتخار میزبانی زوار حضرت امام حسین علیه السلام در کنگره عظیم اربعین و لزوم به کار بستن تمام توان و امکانات و انجام تمهیدات لازم جهت خدمت به سلامت زوار ارجمند، لازم است کلیه واحد‌ها و حوزه‌های تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و سازمان‌های عضو کمیته بهداشت و درمان اربعین، ضمن اجرای مصوبات کمیته، موارد ذیل را به صورت جدی رعایت و اهتمام کامل را در اجرایی نمودن آن‌ها به خرج دهند .

 

 

انتهای پیام/د

کنترل سلامت زائران اربعین حسینی

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار