فرانسه صادرات سلاح به ترکیه را به حال تعلیق درآورد

فرانسه در اعتراض به عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه، صادرات سلاح به این کشور را به حال تعلیق درآورد.

فرانسه صادرات سلاح به ترکیه را به حال تعلیق درآوردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فرانسه در اعتراض به عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه، صادرات سلاح به این کشور را به حال تعلیق درآورد.

دو وزارتخانه دفاع و خارجه فرانسه با صدور بیانیه مشترکی ضمن اعلام این خبر، تاکید کردند عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه تهدیدی برای امنیت اروپا به شمار می‌رود.

پیش از این نروژ، آلمان و هلند نیز صادرات سلاح به ترکیه را متوقف کرده بودند.

ترکیه روز چهارشنبه، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد. حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه پس از گفتگو با همتای آمریکایی خود مدعی شد: هدف اصلی عملیات نظامی آنکارا ایجاد گذرگاه صلح در شرق رود فرات و عقب راندن گروه‌های کُرد هم‌پیمان «پ ک ک» از مرز‌های ترکیه است.

عملیات تجاوزکارانه آنکارا پس از آن آغاز شد که دونالد ترامپ طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود، از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد؛ اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز این عملیات بود. در پی این تحولات، شبه‌نظامیان کُرد مستقر در شمال سوریه که تحت حمایت آمریکا بودند، چنین اقدامی را «خنجر از پشت» توصیف و همکاری نظامی خود با واشنگتن را متوقف کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اروپا ، ترکیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار