رییس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین اعلام کرد:

جدیدترین آمار از خدمات اورژانس به زائران اربعین/ ۲۲۰ مصدوم از عراق به مرز‌های ایران منتقل شدند

کولیوند گفت: ۲۲۰ مصدوم از کشور عراق توسط اورژانس کشور به مرز‌های ایران منتقل شده اند.

جدیدترین آمار از خدمات اورژانس به زائران اربعین/ ۲۲۰ مصدوم از عراق به مرز‌های ایران منتقل شدندبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرحسین کولیوند، رییس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین درخصوص خدمات رسانی بهداشتی درمانی در مراسم اربعین حسینی، اظهار کرد: تاکنون ۶۵ هزار زائر اربعین حسینی (ع) از خدمات درمانی استفاده کرده اند و در حال حاضر، ۲ هزار و ۷۳۶ نفر نیز بستری و تحت درمان هستند.

او افزود: تاکنون ۱۷ هزار و ۱۶۵ مورد بازرسی بهداشتی در مرز‌های جمهوری اسلامی انجام شده و تعداد ۷۶۰ موکب و همچنین، یک هزار و ۵۴۰ مرکز تهیه، پخت و توزیع غذا مورد بازدید کارشناسان بهداشت قرار گرفته است.

کولیوند تصریح کرد: علاوه بر مراکز درمانی ثابت، ۵۸ مرکز درمانی سیار نسبت به ارائه خدمات درمانی به زائرین گرانقدر انجام وظیفه می‌کنند و تا کنون به ۱۴ هزار و ۵۰۰ زائر از اتباع پاکستان وافغانستان خدمات درمانی ویژه اربعین ارائه شده است.

رییس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین تصریح کرد: تعداد ۷۰ مصدوم توسط اورژانس هوایی انتقال داده شده اند. تعداد ۳۵ مصدوم به شیراز و تعداد ۳۰ مصدوم نیز از زائران اربعین به تهران منتقل شده اند.

او گفت: تاکنون ۲۲۰ مصدوم از کشور عراق توسط اورژانس کشور به مرز‌های ایران منتقل شده اند که تعداد ۱۰۸ مصدوم به مرز مهران منتقل شده‌اند. ۵۸ نفر پس ایجاد شرایط پایدار به شهرستان محل سکونت خود اعزام، تعداد ۲۵ نفر همچنان بستری و مابقی ترخیص شده اند.

کولیوند بیان کرد: تعداد ۱۰۷ زائر مصدوم در مرز شلمچه پذیرش شده اند که تعداد ۳۵ نفر پس ایجاد شرایط پایدار به شیراز منتقل شدند؛ در حال حاضر ۸ نفر بستری و مابقی مرخص شدند.
بیشتر بخوانید:  آمار مراجعان به مراکز درمانی در مسیر راهپیمایی اربعین/بیش از ۲ هزار زائر بستری شدند
رییس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین در پایان گفت: در مرز چزابه ۴ مصدوم باقی مانده که سه نفر بستری و یک نفر مرخص شده اند و نهایتا، در مرز خسروی، تعداد یک نفر بستری است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار