رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تامین مواد اولیه؛ مانعی در مقابل صنعت فرش ماشینی

کمالیان گفت: هم اکنون تامین مواد اولیه، مشکل اصلی در این صنف به حساب می‌آید.

تامین مواد اولیه؛ مشکل اصلی در صنعت فرش ماشینی است/ فرش زیربافت ۱۵۰۰ شانه، از ۴ میلیون تا ۵ میلیون تومانمحمد هادی کمالیان رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت در گفت گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ظهار کرد: تولید مواد اولیه در صنف تولید کنندگان فرش ماشینی مشکلی است که این حوزه را مورد آزار قرار می دهد.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی با اشاره این که با یکسان شدن نرخ ارز تا حدودی مشکلات صنعت فرش مرتفع شده است، تصریح کرد: خوشبختانه یکسان شدن نرخ ارز، موجب شده که دغدغه تولیدکنندگان کاهش پیدا کند چرا که با هر ارزی (همچون دولتی و آزاد) می‌تواند مواد خود را تهیه کنند.


بیشتر بخوانید: افزایش قیمتی برای فرش ماشینی در پایان سال نداریم/ ارزآوری و اشتغال در گرو مدیریت صحیح است 


کمالیان در پاسخ به این پرسش که تولیدکنندگان در تامین سرمایه در گردش مشکلی دارند یا خیر؟ افزود: خوشبختانه تا حدی توانسته ایم این تامین سرمایه را مرتفع کنیم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. هم اکنون فرش ماشینی، به کشور‌هایی همچون آسیای میانه، عراق، چین صادر می‌شود.

کمالیان با تاکید بر اینکه فرش ماشینی در بازار ارزان شده است، افزود: فرش زیربافت ۷۰۰ شانه از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تا ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، فرش زیربافت ۱۲۰۰ شانه، از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تا ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، فرش زیربافت ۱۵۰۰ شانه، از ۴ میلیون تا ۵ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد، گفتنی است که  از الیاف ترک از این فرش‌ها استفاده می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی در ادامه گفت: هم اکنون، فرش ماشینی، پتانسیل خوبی برای اشتغال‌زایی دارد که امیدواریم با همکاری مسئولان ذی‌ربط این امر محقق شود.

انتهای پیام/

صنعت فرش ماشینی پتانسیلی قوی برای ایجاد اشتغال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار