رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب عنوان کرد؛

دانشجویان از ۲۰ کشور جهان در دانشگاه ادیان و مذاهب قم مشغول تحصیل هستند / ۱۰۱ تفاهم‌نامه با مراکز علمی جهان امضا شده است

حجت الاسلام نواب گفت: ۳۹۰دانشجوی خارجی از ۲۰کشور جهان از جمله کشور‌های اروپایی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب امروز در آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: حوزه علمیه قم مرکز تنومند و تناور و محور بالندگی فکری در جهان اسلام و شاید اولین مرکز دینی جهان است، نگاه‌ها پس از انقلاب به حوزه علمیه متفاوت از پیش از انقلاب است و انتظار می‌رود با تمام ادیان مختلف جهان مرتبط باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اینکه از بیش از ۱۲۰ کشور جهان در حوزه علمیه مشغول به تحصیل هستند، افزود: دانشگاه ادیان و مذاهب بخش تکمیلی جامعه المصطفی است و با آنان پیوند برادری دارد؛ دانشگاه ادیان و مذاهب شعبه‎ای در قم برای ارتباط با تمام ادیان جهان است.

نواب ادامه داد: دانشگاه ادیان و مذاهب جایی برای پذیرفتن و گفتگو با همه ادیان است و علاوه بر آن پیام اسلام را به بشریت می‌رساند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب یادآور شد: حوزه با ارتباطات بین‌الملل خود مثل همیشه می‌درخشد، توقعات از حوزه علمیه چند صد برابر شده است و انتظارات از آن چه که هست پیشی گرفته و از طرفی حوزه علمیه با محدودیت‌های فراوانی که دارد، اما همچنان مستحکم و رو به جلو در حال حرکت هستند.

عضو هیئت امنا جامعةالمصطفی با اشاره به اینکه هدف دانشگاه ادیان و مذاهب از برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی، خودنمایی نیست، گفت: پذیرش دانشجوی غیرایرانی از سال گذشته آغاز شد و امروز ۳۹۰ دانشجوی خارجی از ۲۰ کشور جهان از جمله اسکاتلند، هند، آلمان و اتریش و.. در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند؛۳۷ اردوی دانشجویی به هند، گرجستان، آلمان، فرانسه، دانمارک و اسپانیا داشتیم همچنین۳۱ استاد خارجی و ۲ استاد دائمی خارجی در این دانشگاه تدریس کردند.

نواب با اشاره به اینکه تاکنون ۲۶۴ استاد از ۹۹ کشور جهان به این دانشگاه آمده‌اند، گفت: اساتید دانشگاه‌های جهان را دعوت می‌کنیم و در اینجا شیعه‌شناسی را آموزش می‌بینند و بعد به کشور‌های خود بر می‌گردند و یک ریال بابت سفر رفت و برگشت آنان پرداخت نمی‌کنیم و هزینه‌های سفر خود را می‌دهند.

او افزود: ۴۰ نفر استاد دانشگاه از ۱۷ کشور جهان در بهمن‌ماه ۹۷ با هزینه‌های شخصی خود آمدند تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران را از نزدیک ببینند.

نواب ادامه داد: ۱۰۱ تفاهم‌نامه با کل دانشگاه‌های جهان از جمله کشور آلمان، ژاپن، عراق، اسپانیا، افغانستان و پاکستان امضا شده است.

انتهای پیام/ح

تحصیل دانشجویان از ۲۰ کشور جهان در دانشگاه ادیان و مذاهب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.