معاون امور اتباع قرارگاه مردمی اربعین استان قم عنوان کرد؛

۴۰۰ مبلغ و مترجم در قرارگاه اربعین قم فعالیت می کنند

سهرابی گفت: امسال بیش از ۴۰۰ مبلغ و مترجم مسلط به زبان‌های اردو، عربی، انگلیسی، آذری و پشتو در بخش‌های مختلف قرارگاه به ترویج معارف دینی و اهل‌بیت (ع) می‌پردازند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،رضا سهرابی معاون امور اتباع قرارگاه مردمی اربعین استان قم به تشریح عملکرد معاونت امور اتباع قرارگاه مردمی اربعین استان قم پرداخت و گفت: این معاونت هماهنگی و همکاری با مراکز و سازمان‌هایی که در حوزه اتباع فعالیت می‌کنند را انجام داده و از سه ماه پیش به جذب نیرو و پیگیری امور پرداخته که به لطف خدای متعال با استقبال خوبی در سطح استان نیز مواجه شده است.

سهرابی با اشاره به اینکه تهیه ساختار و چینش خادمین از وظایف این معاونت است، گفت: تلاش کردیم با خادمینی که سال‌های گذشته با قرارگاه همکاری داشتند جلساتی را برگزار کنیم تا از ظرفیت این عزیزان در قرارگاه امسال نیز بهره ببریم.

معاون امور اتباع قرارگاه مردمی اربعین استان قم با اشاره به اینکه نیرو‌های مردمی جذب‌شده در بخش‌های مختلف قرارگاه مشغول به فعالیت هستند، ابراز کرد: بخش‌های فرهنگی، بهداشت و درمان، آماد و پشتیبانی، امنیت، مالی، ارتباطات و ایستگاه‌های صلواتی ازجمله بخش‌های قرارگاه هستند که خادمین ما خالصانه به زائران حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند.

او از ارائه خدمات پزشکی به زائران در قرارگاه اربعین قم خبر داد و گفت: در این بخش نیز مترجم ما حضور داشته و ارتباط بیمار با پزشکان و پرستاران را برقرار می‌کند. همچنین پزشک غیر ایرانی نیز در قرارگاه مستقر می‌شود و بیماران را ویزیت می‌کند.

سهرابی افزود: از دیگر فعالیت‌های این معاونت جذب و به‌کارگیری مترجمین و مبلغین به زبان‌های غیر ایرانی است که امسال بیش از ۴۰۰ مبلغ و مترجم مسلط به زبان‌های اردو، عربی، انگلیسی، آذری و پشتو در بخش‌های مختلف قرارگاه با زائران غیر ایرانی ارتباط برقرار کرده و به ترویج معارف دینی و اهل‌بیت (ع) و رفع شبهات و همچنین انتقال مشکلات و درخواست‌های آنان به مسئولین قرارگاه می‌پردازند.

معاون امور اتباع قرارگاه مردمی اربعین استان قم با اشاره به اینکه در این قرارگاه پذیرایی از زائران غیر ایرانی با توجه به ذائقه آن‌ها انجام می‌شود،یادآورشد: افرادی که در این حوزه می‌توانند به زائران اربعین خدمت کنند می‌توانند با حضور در مصلای قم اعلام آمادگی کرده تا به سهم خود در این حرکت عظیم شریک شده و فیض خدمت به زائران حسینی را درک کنند.

انتهای پیام/ح

فعالیت ۴۰۰ مبلغ و مترجم در قرارگاه اربعین قم

برچسب ها: اربعین ، کربلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار