اعلام اسامی برگزیدگان مرحله استانی بیست و دومین جشنواره قصه گویی در منطقه آزاد ماکو

مرحله استانی بیست و دومین جشنواره قصه گویی امروز با اعلام اسامی برگزیدگان در منطقه آزاد ماکو به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،حسین عباسی فرماندار منطقه آزاد ماکو در مراسم اختتامیه جشنواره قصه گویی که امروز در سالن سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار شد، گفت: قصه گویی از فرهنگ‌های غنی موجود در ادبیات ایران است و توسعه کشور را مدیون پیشرفت در حوزه‌های فرهنگی می‌باشیم.
 
عباسی افزود: پرورش خلاقیت و افزایش اعتماد به نفس در کنار انتقال فرهنگ غنی قصه گویی دستاورد‌های مهم قصه گویی در حوزه کودک و نوجوان است و حکایاتی که در میان قصه‌های گذشتگان به نسل امروزی منتقل شده است سرشار از مفاهیم آموزنده است.
 
جواد زاهدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی نیز در مراسم اختتامیه بیست و دومین جشنواره قصه گویی ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه سازمان منطقه آزاد ماکو، فرمانداری، مردم ماکو و تمام دست اندرکاران و عوامل اجرایی مرحله استانی جشنواره قصه گویی، برگزاری این مرحله از جشنواره در منطقه آزاد ماکو را فرصتی مغتنم برای آشنایی قصه گویان سایر شهرستان‌ها با فرهنگ غنی و آداب و رسوم این منطقه عنوان کرد.
 
زاهدی گفت: در مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی ۱۱ قصه گو در سه بخش مردان و زنان، دختران و پسران و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها به عنوان برگزیده به مراحل منطقه‌ای و کشوری راه یافتند و سه نفر نیز عنوان شایسته تقدیر را کسب کردند.
 
در ادامه این مراسم، منصور مرتضوی یکی از داوران این جشنواره بعد از قرائت بیانیه هیأت داوران، اسامی برگزیدگان این جشنواره را که شامل پنج قصه گو در بخش مردان و زنان، سه قصه گو در بخش دختران و پسران و سه قصه گو در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها بود اعلام کرد.
 
بر این اساس علام نتایج داوری پریسا علیزاده از ماکو، معصومه حیدرپور از نقده، شیدا نصرتی و شادی پاکزاد از مهاباد و کبری مروت جو از ارومیه به عنوان برگزیدگان بخش مردان و زنان معرفی و راهی مرحله منطقه‌ای شدند. در بخش دختران و پسران، نارین فرجی، فرزاد جوانمردی و دیلان قهرمان پور هر سه از مهاباد به عنوان برگزیده معرفی شدند و جواز حضور مستقیم در مرحله کشوری را کسب کردند. همچنین در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، نرگس طاهری و شهناز صدیق از ارومیه و سلطانعلی دریادل از خوی حائز عنوان برگزیده شدند و به صورت مستقیم راهی مرحله کشوری شدند.
 
احیاعلی فیروزی از ارومیه، هاجر شفی زاده از قره‌ضیاالدین و ایوب افشاری نژاد از تکاب نیز عنوان شایسته تقدیر این مرحله از جشنواره را کسب کردند.
 
گفتنی است مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی از دیروز در سالن سازمان منطقه آزاد ماکو آغاز شده بود که در این جشنواره ۳۳ قصه گو با هم به رقابت پرداختند و امروز پس از داوری هیئت داوران و با اعلام اسامی برگزیدگان به کار خود پایان داد.
 
انتهای پیام/م
 

بیست و دومین جشنواره قصه گویی در منطقه آزاد ماکو برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.