آمار فوق‌العاده مرد شماره یک تیم ملی / علی بیرو بالاتر از نویر و دخیا

حدود ۳ ماه از حضور مارک ویلموتس در ایران می‌گذرد و در طول این ۳ ماه شاهد تغییر و تحولات زیادی در تیم ملی فوتبال کشورمان بوده‌ایم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حدود ۳ ماه از حضور مارک ویلموتس در ایران می‌گذرد و در طول این ۳ ماه شاهد تغییر و تحولات زیادی در تیم ملی فوتبال کشورمان بوده‌ایم. برای پر کردن جای خالی جلال حسینی و پژمان منتظری تا‌کنون بازیکنان زیادی در قلب دفاع تیم ملی جای گرفته‌اند، اشکان دژاگه هنوز برای تیم ویلموتس بازی نکرده، سعید عزت‌اللهی با وجود بهبود مصدومیتش، به اردو‌ها دعوت نمی‌شود، احمد نوراللهی جانشین علی کریمی در خط میانی شده و بر‌خلاف گذشته طارمی، سردار و جهانبخش هم در ترکیب تیم ملی حضوری کامل نداشته‌اند. اما در بین تمام این تغییر‌و تحولات باید حساب یک بازیکن را از بقیه ملی‌پوشان جدا کرد؛ علیرضا بیرانوندی که به نظر می‌رسد به مهره بدون جانشین تیم ملی تبدیل شده است.

آمار فوق‌العاده مرد شماره یک تیم ملی / علی بیرو بالاتر از نویر و دخیا

بیرانوند در هر ۴ بازی اخیر تیم ملی با هدایت ویلموتس فیکس بوده و با توجه به درخششی که داشته، بعید است که در بازی‌های رسمی چهره جدیدی را در قفس توری یوز‌ها ببینیم. در طول سالیان گذشته بار‌ها و بار‌ها این جمله را شنیده‌ایم که ستارگانی مثل زلاتان، اسنایدر، رونی، روبن، ریبری، اینیستا و ژاوی از بدشانسی هم دوره مسی و رونالدو بودند و همیشه زیر‌سایه این ۲ ابرستاره دنیای فوتبال قرار گرفتند.

حالا در فوتبال ما هم داستانی مشابه در حال شکل گرفتن است و با حضور بیرانوند رسیدن به پیراهن شماره یک تیم ملی، رفته‌رفته به یک هدف دست‌نیافتنی تبدیل می‌شود. در فوتبال ایران فرقی نمی‌کند که دروازه‌بانی در لیگ رکورد کلین‌شیت را بشکند و یا در ۶ هفته ابتدایی لیگ در تیم منتخب هفته قرار بگیرد، در هر صورت بیرانوند انتخاب اول سرمربی تیم برای ایستادن در قفس توری خواهد بود. به عنوان مثال این فصل پیام نیازمند در ۶ هفته ابتدایی، هیچ گلی نخورده و با ۵. ۲ مهار در هر بازی نقش مهمی در صدرنشینی سپاهان داشته است. با همه این‌ها، اوضاع او در تیم ملی، چندان خوب پیش نمی‌رود.

تیم ملی با ویلموتس در ۴ بازی دوستانه و رسمی به میدان رفته که در همه این بازی‌ها، بیرانوند درون دروازه تیم ملی ایستاده است. ویلموتس حتی در بازی با کامبوج هم از دروازه‌بان اصلی تیم ملی استفاده کرد و بیرانوند با مهار پنالتی، توانست جایگاهش را محکم‌تر کند. در بین بازیکنان بدون بازی لیست فعلی تیم ملی، فقط نیازمند حدود یک سال است در اردو‌ها حضور دارد و فرصت بازی پیدا نکرده است. موضوعی که بیشتر، به داشتن رقیب آماده‌ای مثل بیرانوند مربوط می‌شود. درخشش بیرانوند در تیم ملی از جام جهانی روسیه آغاز شد و این درخشش در یک سال اخیر نیز تداوم داشته است.

علی بیران بعد از جام جهانی روسیه در ۸ بازی رسمی و ۶ بازی دوستانه برای تیم ملی به میدان رفته که حاصل آن ۹ پیروزی، ۴ تساوی و فقط یک شکست بوده است. اگر بازی‌های دوستانه را در نظر نگیریم، تیم ملی بعد از جام جهانی در ۸ بازی رسمی اخیر خود با بیرانوند فقط مقابل ژاپن دروازه خود را باز شده دیده و در ۷ بازی بیرانوند موفق به ثبت کلین‌شیت شده است. رکورد ۸۸ درصد کلین‌شیت و دریافت فقط ۳/۰ گل در هر بازی ملی رسمی و مهار ۳ پنالتی از ۴ پنالتی اخیری که در یک سال اخیر به ضرر تیم ملی گرفته شده، رکوردی غیرقابل باور محسوب می‌شود که برای درک اهمیت رکورد بیرانوند، عملکرد ۲ دروازه‌بان برجسته دنیا در‌۲۰ بازی ملی رسمی گذشته را بررسی می‌کنیم. به عنوان مثال داوید دخیا دروازه‌بان شماره یک اسپانیا در ۱۴ بازی ملی رسمی اخیر خود ۵ کلین‌شیت داشته و ۱۲ گل دریافت کرده است. مانویل نویر دروازه‌بان صاحب‌نام آلمانی‌ها هم در ۱۴ بازی اخیر ملی رسمی آلمان فقط ۵ کلین‌شیت داشته و ۲۲ بار دروازه خود را باز شده دیده است؛ آماری که نشان می‌دهد بیرانوند در یک سال اخیر از نظر آماری به مراتب بهتر از ۲ دروازه‌بان بزرگ دنیای فوتبال ظاهر شده است.

منبع:خراسان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار