توزیع ۸۵۰۰ متر مکعب آب در شلمچه

جانشین قرارگاه اربعین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از تولید و توزیع ۸ هزار و ۵۰۰ متر مکعب آب در شلمچه در طول شبانه روز خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، جواد خادمی جانشین قرارگاه اربعین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در جمع خبرنگاران در شلمچه گفت: شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تمام ظرفیت فنی و تخصصی اش در کنار سایر دستگاه ها در مرزهای کشور به زائران خدمات رسانی می کند.

او از ایجاد ۶ کیلومتر خط انتقال ۴۱۵ و۴ خط ۱۱۰، ایجاد ۴۰۰ انشعاب آب در مواکب شلمچه به عنوان برخی  از اقدامات انجام شده در جهت تکمیل طرحهای زیرساختی نام برد و افزود: برای انجام این اقدامات مبلغ ۳۰ میلیارد ریال از محل بودجه جاری شرکت آب و فاضلاب خوزستان هزینه شده است.

جانشین قرارگاه اربعین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشورگفت: امسال در شلمچه سه دستگاه پرتابل سردخانه در مسیر عبور زائران پیش بینی کرده ایم ضمن آنکه سه مخزن ثابت ۵ تا ۱۰ هزار لیتری آب نیز در مسیر زائران  نصب شده است.

جواد خادمی با بیان اینکه ۲۰۰ نفر از همکارانمان در مرز شلمچه خدمات رسانی می کنند، تصریح کرد: چهار دستگاه جنتکس و مکنده نیز برای دفع فاضلاب در محل تعبیه شده است.

او ادامه داد:به طور شبانه روزی در شلمچه هشت هزار و ۵۰۰ متر مکعب آب تولید و توزیع می کنیم که آب تولیدی از شبکه پایدار و آب توزیعی توسط تانکرها در بین مواکب توزیع می شود.

جانشین قرارگاه اربعین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: یک دستگاه بسته بندی آب با ظرفیت ۸۰ هزار لیوان ۲۰۰ سی سی در روز در شلمچه  مستقر کردیم و ۵۲ دستگاه تانکر سیار نیز کار آبرسانی را به انجام می رسانند که از این تعداد ۸ دستگاه تانکر سیار به عراق آبرسانی می کند تا زائران در زمینه آب با مشکل و کمبود مواجه نشوند.

خادمی با بیان اینکه ۱۵ دستگاه خودرو سبک در خدمت عوامل اجرایی مان قرار دادیم، ادامه داد: یک دستگاه آزمایشگاه سیار آب (آزمایشگاه مرجع) به صورت ساعتی آب را پایش و رصد می کند.

او گفت: آنچه که مورد تاکید وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضاب کشور است آنکه امنیت و بهداشت آب رعایت شود تا آب بهداشتی و خوبی به دست زائران برسد، در بحث تامین امنیت، حوزه مقاومت بسیج وزارت خانه در کنار سازمان عتبات عالیات قرار دارد.

جانشین قرارگاه اربعین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور  تصریح کرد: در زمنیه امنیت آب، پس از پر شدن تانکرها در محل آبگیری تانکرها پلمب شده و سپس این پلمب در محل توسط بسیج شکسته می شود تا آب با اطمینان خاطر و بهداشتی در اختیار زائران قرار گیرد.

خادمی گفت: به تمام زائران توصیه می کنیم که سفرشان را مدیریت کنند، دوره اقامتشان را در عتبات محدود کنند، در کربلا زمان زیادی را باقی نمانند و به تدریج از مرزها خارج شوند.

او افزود: خدمات دهی ما به زائران تا پنج روز پس از اربعین ادامه دارد، برای بازگشت زائران اربعین از مرز شلمچه نیز آب مورد نیاز دپو شده است، شبکه آب و برق پایدار است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

انتهای پیام/ د

تولید و توزیع آب در شمچه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.