مدیرعامل سازمان انتقال خون قم عنوان کرد؛

احداث ۲ مرکز انتقال خون در پردیسان و بلوار پیامبر اعظم (ص) در دستور کار است/ساخت مرکز انتقال خون پردیسان قم نیازمند مشارکت خیرین است

نوریان گفت: روند احداث مرکز انتقال خون پردیسان به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم بهداشتی و درمانی استان، نیازمند مشارکت خیرین است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، مرتضی نوریان  مدیرعامل سازمان انتقال خون قم با تاکید بر ضرورت ورود خیرین سلامت استان برای احداث مرکز انتقال خون در استان گفت: با توجه به روند افزایش مراکز درمانی در سطح قم، سرمایه گذاری برای جذب توریسم درمانی و همچنین افزایش گرایش شهر‌های اطراف برای انجام کار‌های درمانی در قم موجب شده تا سرمایه گذاری برای افزایش مراکز انتقال خون در این استان ضروری باشد.

نوریان با بیان اینکه هم اکنون قم دارای ۲ پایگاه انتقال خون واقع در خیابان ۱۵ خرداد و همچنین میدان روح‌الله است عنوان کرد: احداث ۲ مرکز انتقال خون در منطقه پردیسان و همچنین اطراف بلوار پیامبر اعظم (ص) در دستور کار است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون قم، با اشاره به موافقت شورای اسلامی شهر قم برای واگذای زمین به منظور احداث مرکز استاندارد انتقال خون در بلوار پیامبر اعظم (ص) ادامه داد: با واگذاری این زمین به سازمان انتقال خون توسط شهرداری و اخذ مجوز‌های لازم، روند احداث این مرکز با استفاده از ظرفیت خیرین استان آغاز می‌شود.

نوریان با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی بیشتر در زمینه اهمیت انتقال خون و همچنین کمبود‌های استان در این زمینه ابراز کرد: خیرین سلامت در استان خدمات بسیار خوبی ارائه کرده اند، ولی متاسفانه به دلیل اینکه نتوانسته ایم مرکز انتقال خون را به عنوان بخشی از زیرساخت سلامت در استان معرفی کنیم، تا کنون خیرین در این بخش ورود نکرده اند.

نوریان با اشاره به جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار تنی منطقه پردیسان قم عنوان کرد: احداث مرکز انتقال خون قوی و استاندارد و با دارا بودن امکانات و تجهیزات به روز از جمله ضرورت‌های توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در این منطقه ست که با توجه به صدور پروانه ساخت برای احداث این مرکز، مشارکت خیرین در این طرح ضروری می‌باشد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون قم بیان کرد: با توجه به توسعه شهر قم به سمت جمکران، احداث مرکز انتقال خون استاندارد در بلوار پیامبر اعظم (ع) می‌تواند نقش مهمی در دسترسی آسان مردم برای اهدای خون و همچنین افزایش فعالیت‌های این مرکز خواهد داشت.

پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

انتهای پیام/ح

ساخت مرکز انتقال خون پردیسان قم نیازمند مشارکت خیرین است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.