مدیرکل استاندارد قم عنوان کرد؛

۳۳۰ بالابر بدون تاییدیه در قم خطر بزرگی برای استان است/فعالیت ۴۳ شرکت نصاب بالابر دارای پروانه در قم

آوری فرد گفت: از مجموع ۶۹۲ دستگاه بالابر موجود در دستگاه‌های دولتی و مراکز عمومی قم۳۳۰ مورد فاقد تاییدیه استاندارد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، مجید آوری فرد مدیر کل استاندارد قم در نخستین جلسه شورای استاندارد قم در تالار امام جواد (ع) استانداری گفت: درحال حاضر ۴۳ شرکت نصاب بالابر دارای پروانه از سازمان صنعت، معدن و تجارت در قم فعالیت می‌کنند.

آوری فرد با بیان هفت شرکت بازرسی دارای پروانه از اداره کل استاندارد نیز درقم وجود دارد، افزود: این شرکت‌ها کار نظارت بر عملکرد نصابان آسانسور را انجام می‌دهند، و در سال ۹۷ یکهزار و ۳۸۵ بالابر را تایید ایمنی کردیم.

مدیر کل استاندارد قم عنوان کرد: ماهانه بیش از یکصد پروانه ایمنی بالابر درقم صادر می‌شود، که بالابر‌های موجود در دستگاه‌های دولتی در اولویت قرار دارند.

او افزود: ۱۴۰ دستگاه بالابر مراکز دولتی قم دارای تاییدیه اولیه و ادواری هستند، و ۱۶۰ بالابر نیز فقط تاییدیه اولیه دارند.

آوری فرد با تاکید بر ضرورت ورود سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم به این موضوع خاطرنشان کرد: در برخی استان‌ها کمیته استانداردسازی زمین‌های بازی با مسئولیت حوزه عمرانی استان تشکیل شده و این اقدام باید درقم نیز صورت گیرد.

مدیرکل استاندارد قم گفت: سال گذشته ۱۸ مورد استاندارد را در استان تدوین کردیم، و در سالجاری نیز تدوین بیش از ۱۸ استاندارد دیگر در دستور کار قرار دارد.

آوری فرد وجود ۳۳۰ بالابر بدون تاییدیه درقم را خطر بزرگی برای این استان دانست و گفت: ۶۲ دستگاه بالابر اعم از هیدرولیکی و پیچی به دلیل ایمن بودن مشمول استاندارد اجباری نمی‌باشند.

مدیرکل استاندارد قم همچنین با اشاره به وجود ۳۰۰ قطعه زمین بازی غیر استاندارد در این استان گفت: ۳۴۳ دستگاه بازی کودکان در این زمین‌ها نصب است، که فقط ۱۶ مورد آن دارای تاییدیه استاندارد می‌باشد.

این مسئول بازنگری، تجدید نظر، اصلاح و تغییر استاندارد را از جمله اقدام‌های اداره کل استاندارد ذکر کرد و گفت: در سال‌های گذشته بیش از ۶۰ مورد استاندارد ملی درقم بازنگری و تجدیدنظر شد.

مدیرکل استاندارد قم همچنین ضمن هشدار در خصوص وجود کپسول‌های گاز در برخی مغازه‌های قم گفت: دراین کپسول‌ها ۶۰ کیلو گازمایع ذخیره می‌شود که قابلیت انفجار دارد.

آوری فرد ادامه داد: روزانه چند هزار کپسول گاز از اراک وارد قم می‌شود، که هر کدام یک بمب سیار است، این کپسول‌ها را در داخل مغازه‌ها شارژ نموده و در مخازن غیر استاندارد نگهداری می‌کنند که اگر هر یک منفجر شود ده‌ها مغازه مجاور را تخریب می‌کند.

مدیرکل استاندارد قم افزود: شهرداری این مغازه‌ها را پلمپ کرد، اما خودشان آن را رفع پلمپ کردند، از این رو برخورد با واحد‌های متخلف نیازمند همکاری نیروی انتظامی و بخش‌های مختلف مانند معاونت سیاسی، امنیتی اجتماعی استانداری است.

انتهای پیام/ح

۳۳۰ دستگاه بالابر درقم فاقد تاییدیه استاندارد است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.