مولایی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ویزیت پزشکان در سال آینده باید واقعی شود

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی گفت: سازمان نظام پزشکی سعی دارد هزینه‌های ویزیت پزشکان را واقعی کند.

واقعی شدن ویزیت پزشکان در سال آینده/ نبود تناسب بینتعرفه و نرخ تورم باعث کاهش کیفیت خدماتجواد مولایی عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به واقعی شدن ویزیت پزشکان در سال آینده اظهار کرد: سازمان نظام پزشکی سعی دارد هزینه‌های ویزیت پزشکان را واقعی کند، زیرا جامعه پزشکی علاوه بر اجاره مطب و خرید ملزومات مصرفی باید حقوق پرسنل را بدهد که در صورت واقعی نبودن هزینه ویزیت دچار کمبود نقدینگی و دیگر مشکلات مالی می‌شوند.
 
عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: متاسفانه میزان تعرفه‌ها هم‌خوانی با نرخ تورم کشورو افزایش هزینه‌های جاری ندارد و تعرفه جامعه پزشکی بین ۱۰ تا ۱۳ درصد تنها افزایش داده شده است و این مسئله باعث بروز مسائل مختلفی برای پزشکان می‌شود.
 
او تاکید کرد: من معتقدم ویزیت پزشکان باید واقعی و با توجه به هزینه‌های مختلف کشور تعیین شود، زیرا اگر هم‌خوانی بین ویزیت و نرخ تورم وجود نداشته باشد این مسئله باعث کاهش کیفیت خدمات سلامت می‌شود.
 
مولایی بیان کرد: طی سال‌های اخیر علی رغم افزایش بسیار کم تعرفه و نبود تناسب آن و نرخ تورم، جامعه پزشکی با گذشت و ایثار بهترین خدمات بهداشتی و درمانی را به مردم ارائه داده‌اند و علی‌رغم مسائل متعدد و کمبود نقدینگی جهت خرید تجهیزات ملزومات مصرفی و مورد نیاز کیفیت خدمات حوزه سلامت به هیچ عنوان کاهش پیدا نکرد.

بیشتر بخوانید:نصب کارت خوان هیچ ارتباطی با فرار مالیاتی ندارد
عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی یادآوری کرد: پزشکان همیشه مورد اعتماد مردم قرار دارند و این سرمایه اجتماعی نباید به دلیل یکسری مسائل ساده متضرر شود.
انتهای پیام/

آخرین جزئیات از میزان ویزیت پزشکان در سال آینده 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
پزشکی ایران = انحصار انحصار انحصار انحصار انحصار انحصار
در همه کشورها آموزش تمام رشته ها از جمله پزشکی زیر مجموعه وزار ت علوم است.
با بودجه ای که در این 6 سال به وزارت پزشکان داده شد میشد یک میلیون پزشک تربیت کرد و الان در هر دهات ده پزشک مشغول طبابت بودن. ولی در حال حاضر آمار پزشکی مون کمتر از تاجیکستان و سوریه و حتی فلسطینه.
مافیای پزشکی با ایجاد انحصار در ظرفیت پزشکی اسب مراد خودشو میتازونه و وزارت پزشکان هم که نه تنها مقابله نمیکنه بلکه گویا از شرایط راضیه.
آخرین اخبار