امیرآبادی فراهانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کمبود منابع مالی، مانع همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان است

نماینده مردم قم گفت: کمبود منابع مالی، مانعی است که دولت برای اجرایی نشدن همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان مطرح می‌کند.

کمبود منابع مالی مانع همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلین استاحمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر اینکه تا سال ۱۴۰۰ تفاوت حقوق بازنشستگان و شاغلان باید ۱۰ درصد باشد، گفت: این مصوبه پارلمان، دولت را مکلف کرده که تا در برنامه ششم که تنها دو سال از آن باقی مانده است، تفاوت حقوق بازنشستگان و شاغلان ۱۰ درصد باشد.

او افزود: دولت تا امروز بر اساس برنامه ششم توسعه پیش نرفته است و کمبود منابع مالی را یکی از موانع اصلی که بر سر راه تحقق این موضوع مطرح می‌کند، دولت اظهار می‌کند که درآمدهایش در بودجه محقق نمی‌شود و به همین دلیل نمی‌تواند این قانون را اجرا کند.

امیرآبادی فراهانی با اشاره به اینکه پیشنهاد مجلس در سال گذشته برای بازنشستگان فرهنگی، کشوری و لشکری، تخصیص بخشی از سود بانک‌ها و بیمه‌ها بود، اظهار کرد: متاسفانه در کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ همکاران به این طرح رای نداده و دولت هم از آن حمایت نکرد.

بیشتر بخوانید: چه کسی پدر انقلاب‌های رنگین را جهت سخنرانی دعوت کرده است؟

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به موانعی که دولت برای اجرای طرح ذکر شده اعلام می‌کند، تاکید کرد: مهم ترین مسئله کمبود منابع مالی است اما افزون بر آن، شاغلانی که می‌خواهند برای بازنشستگان تصمیم بگیرند، اراده کافی برای اجرایی کردن این قانون ندارند.

این عضو کمیسیون امورداخلی و شوراها در پایان خاطرنشان کرد: به عقیده من آنچه باید امروز از دولت انتظار داشت، این است که قانون را حداقل در حد توان خود اجرا کند، مجلس هم منابع را پیش بینی کرده است؛ امیدواریم در اولویت‌هایی که دولت تعیین می‌کند، بخشی را مشخصا برای بازنشستگان قرار دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته کشوری
۲۱:۲۶ ۲۵ مهر ۱۳۹۸
نمایندگان محترم امیدبازنشستگان اول خدابعدشمانمایندگان هستید
آخرین اخبار