معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره):

موکب اشتغال محرومان فضایی برای تجمیع خادمان مردمی است

عبدالملکی گفت: موکب اشتغال محرومان، فضایی برای تجمیع خادمان مردمی است که قصد کمک به محرومان دارند.

موکب اشتغال محرومان فضایی برای تجمیع خادمان مردمی استبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام‌خمینی (ره) در مراسم‌ رونمایی از وب سایت موکب محرومان اظهار کرد: در گام دوم انقلاب حرکت جدی را به سمت تمدن نوین اسلامی شروع می‌کنیم که این خود مقدمه‌ای برای ظهور است.

وی با بیان اینکه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در اقتصاد مقاومتی خلاصه می‌شود که رفاه عمومی جامعه نیز در گرو تقویت تولید است، افزود: این امرباعث افزایش تولید، کاهش تورم و ... خواهده شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در سطح بین المللی نیز عنصر اساسی قدرت و بازدارندگی، تولید ملی است و در این جریان اشتغال محرومان، اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

عبدالملکی با بیان اینکه اشتغال کار سختی است و سختی ایجاد اشتغال برای محرومان به توان دو و سختی اشتغال محرومان در مناطق محروم به توان سه است، گفت: ایران تنها کشوری است که به حوزه ایجاد اشتغال برای محرومان ورود کرده است.

وی افزود: کمیته امداد سال گذشته یک سوم اشتغال کشور را برای محرومان ایجاد کرده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) عنوان‌کرد: یک سوم بیکاران کشور مخاطب کمیته امداد هستند و در مجموع ۳۰ درصد بیکاران را در این نهاد داریم.

کمتر از نیم درصد منابع کل کشور در زمینه تولید و اشتغال در اختیار کمیته امداد

عبدالملکی بیان اینکه کمتر از نیم درصد منابع کل کشور در زمینه تولید و اشتغال در اختیار کمیته امداد است، تصریح کرد: بنابراین لازم است که انگیزه‌های مردمی را تقویت و آن‌ها را به این حوزه وارد کنیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: موکب اشتغال محرومان، فضایی برای تجمیع خادمان مردمی است که می‌خواهند در اشتغال محرومان کمک کنند.


بیشتر بخوانید: حل معضل اشتغال در گرو ایجاد قرارگاه جهادی


وی با بیان اینکه اربعین یک حرکت اساسی در شکل تمدن نوین اسلامی و مبدأ تحول اجتماعی-سیاسی حقیقی است، گفت: با راه‌اندازی وب سایت موکب اربعین سعی کردیم ادبیات خدمات رسانی جدیدی را ایجاد کنیم تا با مشارکت مردم در جهت رفع نیاز اشتغال محرومان، گام‌های اساسی برداشته شود.

عبدالملکی تصریح کرد: خدمات اربعین به دست هیچ دولتی شدنی نیست و تنها مردم هستند که می‌توانند در این زمینه خدمت‌رسانی کنند.

وی با بیان اینکه موکب اشتغال محروم با حمایت صندوق نوید راه اندازی شده است، گفت: صندوق نوید صندوق حمایت از صنایع دانش بنیان و فناوری است که با موسسه دانش بنیان برکت راه اندازی شده است.

عبدالملکی با بیان اینکه آدرس سایت اشتغال www.emookeb.ir است، تصریح کرد: دو نوع متقاضی در این سامانه ثبت نام می‌کنند که گروه اول خادمان موکب اشتغال هستند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد تصریح کرد: خادمان موکب اشتغال در قالب اشخاص حقیقی و حقوقی در این سامانه ثبت نام و نوع خدمتی را که می‌خواهند ارائه دهند را نیز عنوان می‌کنند، همچنین در نهایت برای آن‌ها در این سایت یک پروفایل شکل خواهد گرفت.

عبدالملکی با بیان اینکه متقاضی دریافت خدمات گروه دوم ثبت‌نام کنندگان این سامانه هستند، افزود: افرادی که در این سامانه ثبت نام می‌کنند در جریان ارزیابی قرار خواهند گرفت و در نهایت بعد از تأیید به خادمان موکب اشتغال ارجاع داده خواهند شد.

وی گفت: یکی از اهداف جدی ما در این زمینه این است که فعالان حوزه اشتغال را در یک شبکه جمع‌آوری کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اشتغال ، کمیته امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۴۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
سلام. کلا هیچ آدرسی ازین سایتی که میفرمایید هیچ جا پیدا نکردم. همین آدرسی ام که شما دادید، موجود نیست!!!! حالا دقیقا چیو افتتاح کردن، معلوم نیست
آخرین اخبار