سرهنگ امینی:

همراه داشتن ارز جعلی و ارائه آن مستوجب کیفر است

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی کشور گفت: احتمال جعلی بودن ارز وجود دارد و همراه داشتن ارز جعلی و ارائه آن مستوجب کیفر است.

همراه داشتن ارز جعلی و ارائه آن مستوجب کیفر استبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ شهاب امینی، رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی کشور اظهار کرد: کارآگاهان ما به صورت محسوس، نامحسوس، پیاده و خودرویی در حال گشت زنی، رصد و کنترل امور هستند، تاکنون مشکلی نداشتیم و همه چیز تحت کنترل است.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی در واقع کارآگاهان مبارزه با سرقت و مبارزه با جعل و کلاهبردار‌ی هستند که عهده دار این امورند. ما سعی می‌کنیم تا امنیت را برقرار کنیم تا مشکل خاصی برای زائران به وجود نیاید.

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی کشور بیان کرد: به دلیل خستگی زائران، توصیه می‌کنیم تا حتما مراقبت کنند، وسایل خود را جا نگذارند، اگر تلفن همراه خود را درون موکب‌ها برای شارژ به برق زدند دقت کنند آن را جا نگذارند، در نگهداری اسناد و مدارک هویتی خودشان دقت لازم را داشته باشند تا این اسناد مفقود نشود و یا به سرقت نرود.

سرهنگ امینی ادامه داد: لازم است برای کنترل مرزی به همکاران ما در پلیس گذرنامه، گذرنامه خودشان را ارائه کنند. حتما این کار را از طرق قانونی انجام دهند و به جز افراد مسئول، گذرنامه شان را به افراد دیگر تحویل ندهند.

او خاطرنشان کرد: به جز گذرنامه و برگ تردد موقت، هیچ نوع سند و اوراق هویتی لازم نیست همراه خودشان ببرند. توصیه می‌کنیم کارت ملی، شناسنامه، کارت خودرو را همراه خودشان نبرند تا در آنجا گم نشود و یا به سرقت نرود.

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی کشور گفت: اگر در کشور عراق گذرنامه زائران مفقود شد، می‌توانند کپی گذرنامه شان را به پلیس، کنسولگری‌ها یا نمایندگی رسمی جمهوری اسلامی ایران ارائه دهند تا بتوانند به راحتی برگردند.

سرهنگ أمینی تصریح کرد: احتمال جعلی بودن ارز وجود دارد و همراه داشتن ارز جعلی و ارائه آن مستوجب کیفر است، تقریبا تمام کشور‌ها با این موضوع برخورد سختی خواهند داشت.

او گفت: احتمال گم شدن اعضای خانواده به ویژه کودکان و کهنسالان متصور است، خواهش می‌کنیم حتما خردسالان و افراد کهنسال را بدون مراقب رها نکنند و در موقع ازدحام حتما توجه ویژه‌ای را به کودکان باشند تا گم نشوند، همچنین مشخصات همراهان، شماره تلفن و اسم و فامیل را بنویسند و در جیب کودکان بگذارند.


بیشتر بخوانید: افزایش ٢٥ درصدی نیروی انسانی نسبت به سال گذشته


رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی کشور اظهار کرد: توصیه می‌کنیم زیورآلات را در محل امنی نگهداری کنند و یا به افراد مورد اعتمادشان بسپرند و با خود نبرند، همچنین زائران اگر دچار مشکلی شدند به درمانگاه‌های اصلی سازمان حج و زیارت مراجعه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار