رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

صادرات تخم مرغ به افغانستان از سر گرفته شد/قیمت هر کیلو تخم مرغ ۶ هزار و ۶۰۰ تومان

نبی پور گفت: هم اکنون مقدار محدودی تخم مرغ در حد روزانه یک تا ۲ تریلی به افغانستان صادر می‌شود و صادرات به عراق همچنان ممنوع است.

ناصر نبی‌پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات نرخ تخم مرغ نسبت به چند روز گذشته در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۶ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار و ۶۰۰ تومان معادل شانه‌ای ۱۳ هزار تومان است.

وی قیمت مصوب کیلو تخم‌مرغ را ۷ هزار و ۷۴۰ تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به مازاد تولید و میزان تقاضا بعید است که به نرخ مصوب در بازار برسیم.

نبی پور درباره آخرین وضعیت خرید توافقی تخم مرغ بیان کرد: اگرچه پشتیبانی امور دام با خرید توافقی تخم مرغ تا حدی زیان مرغداران را کاهش داد، اما در شرایط فعلی تولیدکنندگان به سبب نبود تفاوت قیمت خرید تخم مرغ با بازار آزاد رغبت چندانی به تحویل تخم مرغ‌های تولیدی به پشتیبانی امور دام ندارند، هر چند قرار بود پشتیبانی به منظور حمایت از مرغداران قیمت خرید هر کیلو تخم مرغ را به ۷ هزار تومان افزایش دهد، اما به سبب تغییرات پشتیبانی امور دام تحقق این امر زمان بر است.

این مقام مسئول تولید روزانه تخم‌مرغ را ۲ هزار و ۷۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰ تن اعلام کرد و گفت: با توجه به احتساب مصرف داخل روزانه ۲۵۰ تا ۲۷۰ تن از این میزان مازاد بر نیاز کشور بوده که زمینه را برای زیان مرغداران در بازار فراهم کرده است.


بیشتر بخوانید: مازاد روزانه تخم مرغ به ۲۵۰ تن رسید/قیمت هر کیلو تخم مرغ ۶ هزار و ۳۰۰ تومان


به گفته وی، برآورد‌ها حاکی از آن است که تا پایان سال مجموع تولید تخم‌مرغ حداقل به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن برسد که با احتساب سرانه مصرف ۱۱ کیلو تخم‌مرغ به ازای هر نفر، ۲۰۰ هزار تن مازاد بر نیاز کشور است.

نبی پور درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ بیان کرد: هم اکنون مقدار محدودی تخم مرغ در حد روزانه یک الی ۲ تریلی به افغانستان صادر می‌شود و صادرات به عراق طی ۲ ماه اخیر به سبب حمایت از تولید داخل کشورشان متوقف شده است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران مجموع صادرات تخم‌مرغ از ابتدای سال را ۱۴ هزار و ۴۰۰ تن اعلام کرد و افزود: در بهترین شرایط با آزادسازی صادرات و رفع ممنوعیت‌ها میزان صادرات به ۲۰۰ هزار تن نخواهد رسید، این در حالی است که در شرایط فعلی بسیاری از ظرفیت‌های مرغداری در کشور خالی است.

وی در پایان درباره آخرین وضعیت بازار نهاده‌های دامی تصریح کرد: هم‌اکنون قیمت کنجاله سویا با نرخ مصوب تنها ۷ تا ۸ درصد اختلاف دارد، اما قیمت هر کیلو ذرت به سبب کمبود در بازار با نرخ یک هزار و ۷۰۰ تا یک هزار و ۸۰۰ تومان عرضه می‌شود که این امر بیانگر اختلاف ۲۰ تا ۲۵ در صدی با نرخ مصوب است.

انتهای پیام/

 ۱۴ هزار و ۴۰۰ تن تخم مرغ از ابتدای سال صادر شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار