پیشگیری از حوادث رکن اصلی یک جامعه ایمن است

رئیس اداره کاهش خطر در حوادث و بلایا مرکز بهداشت استان یزد گفت: پیشگیری از حوادث، مبتنی بر ایجاد یک جامعه ایمن متکی به مشارکت مردم و مسئولان است.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، حسن جانفدا رئیس اداره کاهش خطر در حوادث، بلایا و پدافند غیر عامل دانشگاه علوم پزشکی به مناسبت روز جهانی کاهش اثرات بلایای طبیعی، گفت: توجه و دست یابی به راه‌های پیشگیری از وقوع حوادث، سوختگی، برق گرفتگی، غرق شدگی، از مهمترین موضوعاتی است که باید به آن توجه کرد.

او افزود: ۹۰ درصد جمعیت کشور در معرض خطرات ناشی از سیل و زلزله قرار دارند و مدل جامعه ایمن متکی به مشارکت مردم و  مسئولان  محلی است.

رئیس اداره کاهش خطر در حوادث و بلایا ، گفت: در این مدل، شاخص‌هایی برای یک جامعه ایمن منظور شده که بر اساس این شاخص‌ها و با رسیدن به آن‌ها جامعه مورد نظر ایجاد و می‌توان به شبکه جهانی جامعه ایمن پیوست.

جانفدا، هدف کلی برنامه جامعه ایمن را پیشگیری از سوانح و حوادث و بهبود شرایط ایمنی ذکر کرد و افزود: علاوه بر خود مراقبتی در این زمینه، نیازمند زیرساخت‌های استاندارد در استان هستیم.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان یزد هم با توجه به وجود ابعاد تخصصی این طرح ملی و جهانی ،جامعه ایمن، گفت: با هدف افزایش سطح ایمنی جامعه، ارتقای سطح سلامت و کاهش میزان خسارات مالی و جانی ناشی از حوادث، بسته‌های آموزشی و عملیاتی متنوع و جامع از سوی واحد‌های مختلف این مرکز در دست بررسی و یا در حال اجرا است.

موسوی، اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی با موضوع پیشگیری از سوختگی، پیشگیری از حوادث ترافیکی، اقدامات مقابله با سیل و اقدامات هنگام وقوع سیل را ارزنده دانست و در ادامه خواستار همکاری همه جانبه کلیه دستگاه‌ها بامحوریت فرمانداری شهرستان یزد شد.

انتهای پیام/ی

 پیشگیری از سوانح و حوادث با مشارکت مردم و مسئولان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار