اسماعیلی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

برگزاری همایش بین‌المللی مدیریت سبز در سال آینده

مدیرکل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از برگزاری همایش بین‌المللی مدیریت سبز در سال آینده خبر داد.

برگزاری همایش بین‌المللی مدیریت سبز در سال آیندهجمشید اسماعیلی، مدیرکل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد:‌ نمایشگاه دستاورد‌های حوزه مدیریت سبز از سال ۹۵ به طور جدی در دانشگاه‌ها شکل گرفته و از سال ۹۶ با همکاری سازمان برنامه و بودجه ردیف اعتباری برای آن تعریف شده است.

او افزود: سازمان برنامه و بودجه اعتباراتی را در اختیار ما قرار می‌دهد تا آن‌ها را برای اجرای پروژه مدیریت سبز در حوزه‌های مصرف انرژی، پسماند، مصرف کاغذ، پساب و مواردی که به صرفه‌جویی مربوط می‌شود و روی محیط زیست تأثیرگذار است، استفاده شود.

مدیرکل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  تصریح کرد: خوشبختانه بعد از ۱۵ ماه کار امسال در نمایشگاه توانستیم اثرات زیست محیطی پروژه‌ها را با شاخص‌هایی به جامعه عرضه کنیم.

او گفت: نمایشگاه می‌توانست در سال گذشته برگزار شود اما با توجه به تصور وزارت علوم برای به چالش کشیدن وبررسی بهتر اثرات پروژه های دانشگاه ها در حوزه مدیریت سبز طی ۵ سال گذشته؛این نمایشگاه امسال درسازمان برنامه وبودجه برگزار شد.

اسماعیلی ادامه داد: حدود ۱۸۰ دانشگاه،  ۴۳ پارک علم و فناوری و  ۲۵ مرکز پژوهشی که از بین همه این‌ها حدود ۵۰ مرکز در این نمایشگاه حضور داشتند که به دلیل محدودیت جا نتوانستیم از همه آن‌ها دعوت کنیم.

مدیرکل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: خوشحالیم که در این نمایشگاه وقتی به غرفه‌ها مراجعه می‌کنید دانشگاه‌ها حرفی برای گفتن دارند و کار‌های جدیدی را عرضه می‌کنند.

او گفت: امیدواریم اثرات این دستاورد‌ها در سطح جامعه برای حل مشکلات آن کمک کنند تا مشکلات را با کاهش هزینه‌های جاری حل کنند.

اسماعیلی ابراز کرد: لازم است در حوزه مدیریت سبز به دانشجویان آموزش دهیم و این حوزه جزو فرهنگ جامعه بشری یعنی در همه ادارات و زندگی شخصی افراد گنجانده شود.


پاسخ به سوالات دانشجویی را اینجا بخوانید


مدیرکل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به مشکلات موجود در حوزه مدیریت سبز تصریح کرد: اکنون مشکل آموزش را داریم که در آینده قرار است برنامه دانشگاه‌ها را در رشته مدیریت سبز با تأکید بر دستور وزیر علوم و همکاری حوزه‌های اداری، مالی و درسی دانشگاه‌ها حل کنیم.

او گفت: باید بتوانیم آموزش مستمر در این حوزه را برای همه رشته‌ها در دانشگاه‌ها داشته باشیم.

اسماعیلی افزود: در سال آینده نمایشگاه و همایش بین‌المللی مدیریت سبز را خواهیم داشت تا در جهت فرهنگ‌سازی این حوزه دانشگاه‌ها را تشویق کنیم تا کارهایشان را در حوزه مدیریت سبز با اثرگذاری بیشتر و توجیه اقتصادی بهتر پیش ببرند.

حمایت ۹۰ میلیارد تومانی سازمان برنامه و بودجه به دانشگاه‌ها

او با اشاره به کمک سازمان برنامه و بودجه بالای ۹۰ میلیارد تومان است،  تصریح کرد: اکنون وزارت علوم نیاز به کمک دارد و امسال انتظار داریم این کمک مالی از ۳ سال گذشته بیشتر باشد و دست دانشگاه‌ها را در حوزه بگیریم. از اصحاب رسانه انتظار داریم که این اخبار را در سطح جامعه اطلاع‌رسانی کنند تا زحمات این دانشجویان بی‌نتیجه نماند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار