موکب شهدای مدافع حرم هرمزگان پذیرای زائران پاکستانی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان ازاسکان بیش از ۱۰۰ زائر پاکستانی در موکب شهدای مدافع حرم خبر داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان،  گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰ زائر پاکستانی در موکب شهدای مدافع حرم در مرز شلمچه پذیرایی واسکان داده شدند.

حجت الاسلام مهدیان افزود: هفتاد درصد خدمات انجام شده در این موکب از عواید موقوفات مرتبط با عزاداری سید الشهدا (ع) از استان‌های هرمزگان، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد است که واقفین خیر اندیش این زمینه را فراهم نمودند.

او گفت: فعالیت موکب شهدای مدافع حرم از روز پنجشنبه هفته گذشته در مرز شلمچه آغاز شد و تا دو روز بعد از اربعین به زائران اطعام و اسکان۸ داده خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان افزود: خدمات موکب شامل پذیرایی صبحانه، نهار، شام، آب‌معدنی، چای است که به‌صورت ۲۴ ساعته به زائرین امام حسین (ع) ارائه می‌شود.

حجت الاسلام مهدیان گفت:ارائه الگو‌های مناسب در زمینه وقف، نقش مهمی در ترویج این سنت حسنه نبوی دارد به همین دلیل افرادی که علاقه‌مند به سنت حسنه وقف هستند می‌توانند با مشاوره گرفتن از سازمان و کارشناسان با توجه به مشکلات و نیاز‌های جامعه در ابعاد مختلف از قبیل فرهنگی و اجتماعی مانند اشتغال و ازدواج به وقف‌های جدید بپردازند.

او افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی هم بر اجرای دقیق نیت واقفان تأکید بسیار زیادی دارند و ما موظف هستیم موقوفاتی را که به‌عنوان امانت در اختیارداریم طبق نیات واقفین نیک‌اندیش عمل کنیم.

حجت‌الاسلام‌ مهدیان با بیان اینکه احتمالاً این موکب چند روزی بعد از ایام اربعین هم برپاست، افزود: ۳۰ تخته فرش، ۳ تن خرما، یک کفی آب مدنی طبیعی و سایر نذورات مردم استان هرمزگان در مرز شلمچه برای پذیرایی از زائران آماده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان گفت: با توجه به اینکه ارائه خدمات کیفی، رفاهی، فرهنگی و ضروری در موکب ارائه می‌شود، روزانه ۶ نفر نیروی خادم افتخاری و قابل‌اعتماد در موکب‌ها با رعایت مسائل بهداشتی و ایمنی به‌صورت داوطلب جهت خدمت‌دهی به زائران در موکب حضور دارند.

او افزود: در طول مسیر رودان ـ بندرعباس ـ پارسیان و بندرلنگه نیز بخش‌هایی مخصوص خدمات‌دهی به زائران امام حسین (ع) اختصاص داده‌ایم.


انتهای پیام/ر


پذیرایی هرمزگانی‌ها از زائران پاکستانی در شلمچه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.