معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری مطرح کرد؛

ضرورت توسعه صندوق‌های خرد محلی/ نقش زنان تنها در کشاورزی روستا نیست

ابتکار گفت: هم اکنون حدود ۳ هزار و ۲۰۰ صندوق در کشور وجود دارد که باید در این زمینه سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد.

محبی/ ضرورت توسعه صندوق‌های خرد محلی/ نقش زنان تنها در کشاورزی روستا نیست به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه ابتکار معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری در همایش صندوق‌های خرد محلی با اشاره به اینکه دولت دوازدهم در زمینه توسعه روستایی از ابتدا تا کنون توجه ویژ‌ه‌ای داشته است، اظهار کرد: امروز نتیجه توجه دولت در زمینه توسعه روستایی را در هم افزایی و هم پیمایی دستگاه‌های اجرایی شاهد هستیم و همواره دولت تدبیر و امید به موضوع زنان روستایی و رفع فقر در روستا توجه ویژه‌ای داشته که این امر منجر به تحولات چشمگیری در این بخش شده است.

او با اشاره به اینکه عمده فعالیت‌ها در روستا‌ها خانوادگی، است، افزود: با توجه به آنکه محصولات کشاورزی در تامین امنیت غذایی اهمیت بالایی دارند از این رو سهمی از این امنیت غذایی را زنان روستایی بر عهده داند.

ابتکار ادامه داد: نقش زنان تنها در کشاورزی روستا نیست بلکه تاب آوری در شرایط سخت است که در روستا‌ها به دلیل عوامل مختلف فرهنگی، مسائل زیست محیطی و بحران تغییر اقلیم پیش می‌آید.

معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه اقتصاد صنایع دستی به عنوان فرست فوق‌العاده‌ای برای روستا‌ها به شمار می‌رود، بیان کرد: با توجه به آنکه بازار صنایع دستی و تولید صنایع دستی در شهر‌ها قابل استفاده است از این رو اقتصاد صنایع دستی فرست فوق‌العاده‌ای را برای روستایان به وجود آورده است امیدواریم بتوانیم در این زمینه سرمایه گذاری خوبی داشته باشیم هرچند زمینه‌هایی در این بخش ایجاد شده است.

به گفته وی بحث بازار و شبکه سازی بازار از اهمیت بالایی برخوردار است که امیدواریم باهمکاری دستگاه‌ها بتوانیم شبکه سازی بازار و خدمات از طریق اینترنت را برای روستا‌ها توسعه دهیم.

ابتکار با اشاره به اینکه حفاظت از محیط زیست، تنوع زیستی و حوزه گیاهان دارویی با هم در ارتباط هستند، گفت: موضوع توجه به گیاهان دارویی و تنوع زیستی از یک طرف منجر به حفظ محیط زیست می‌شود و از طرفی دیگر بازاریابی گیاهان دارویی و مصارف مختلف درمان آن در کشور را به دنبال دارد که امیدواریم تحولات بیشتری در روستا‌ها در این خصوص صورت گیرد.

این مقام مسئول توسعه صندوق‌های خرد محلی را یک ضرورت دانست و گفت: هم اکنون حدود ۳ هزار و ۲۰۰ صندوق در کشور وجود دارد که بخشی از آن با حمایت صندوق کارآفرینی امید و بخشی دیگر با حمایت وزارت جهاد کشاورزی ایجاد شده و توانسته در کاهش مسائل حاشیه نشینی شهر‌ها تاثیر به سزایی داشته باشد از این رو سرمایه گذاری در این زمینه امری ضروری به شمار می‌رود.

معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری در پایان تصیرح کرد: هم اکنون توسعه کمی صندوق‌ها ۱۳۰ هزار زن روستایی را در بر می‌گیرد، اما باید آن را افزایش دهیم به طوری که هر زن روستایی امکان دسترسی و بهره گرفتن از یک صندوق را داشته باشد.

این گزارش می‌افزاید تفاهم نامه ایجاد هزار صندوق خرد محلی در هزار روستا میان وزارت جهاد کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید به امضا رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار