رئیس سازمان اورژانس استان یزد خبر داد:

خدمت رسانی اورژانس یزد به ۴۹۳ زائر اربعین در مرز مهران

رئیس سازمان اورژانس استان یزد از ارائه خدمات درمانی تیم اورژانس یزد به ۴۹۳ زائر اربعین از ۱۷ تا ۲۲ مهرماه جاری در مرز مهران خبر داد.

 احمد دهقان رئیس سازمان اورژانس استان یزد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،گفت: تیم اعزامی اورژانس یزد به مرز مهران از چهارشنبه هفته گذشته تاکنون ۴۹۳ ماموریت انجام داده‌اند که در ۴۳۰ مورد آن‌ها مشکل خاصی نبوده و درمان‌ها به صورت سرپایی انجام شده است.

او افزود: از این تعداد ماموریت انجام شده، ۵۵ مورد هم عملیات انتقال به بیمارستان انجام شده است و ۸ نفر از بیماران هم با رضایت شخصی از انتقال به بیمارستان خودداری کردند.

رئیس سازمان اورژانس استان یزد با بیان این که اورژانس کشور تحت عنوان کمیته بهداشت و درمان اربعین در مرز‌های کشور به زائران حسینی ارائه خدمات می‌دهند، افزود: از ۱۳ مهرماه، ۱۰۴ هزار و ۸۵۴ زائر در مرز‌های کشور خدمات درمانی دریافت کردند که از این تعداد ۵۶ هزار و ۱۱۷ نفر را مرد و ۴۸ هزار و ۷۳۷ نفر زن بودند.

دهقان با اشاره به پنجمین سال حضور تیم عملیاتی سازمان اورژانس استان یزد در مرز، تصریح کرد: تیم ۱۳ نفره اورژانس یزد متشکل از کارشناسان حرفه‌ای فوریت‌های پزشکی با چهار دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، به مدت ۲۰ روز در منطقه مرزی مهران مستقر هستند و در صورت اعلام نیاز ستاد اربعین، یک تیم دیگر نیز به منطقه اعزام می‌شود.

او افزود: همچنین امسال برای نخستین بار به صورت خودجوش و داوطلبانه از سوی مراکز آمبولانس خصوصی استان، تعداد سه دستگاه آمبولانس در شهر کربلا مستقر شده و خدمات مورد نیاز را به زائران ارائه می‌دهد.

دهقان از آمادگی بالگرد هوایی در این ایام خبر داد و تصریح کرد: کلیه کارگروه‌های بهداشت، درمان، توسعه و غذا و داروی دانشگاه به منظور امداد رسانی در آماده باش کامل به سر می‌برند.

انتهای پیام/ی

اورژانس یزد به ۴۹۳ زائر اربعین در مرز مهران خدمات ارائه داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار