سال مالی پربار برای مدیریت منابع آب خراسان شمالی

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: بیش ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های مدیریت منابع آب استان تصویب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، عقیل مرتضوی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت:بیش از ۷۵ میلیارد تومان اعتبار از اعتبارات مصوب سال مالی گذشته نیز امسال برای طرح‌های عمرانی مدیریت منابع آب استان هزینه شده است.

مرتضوی علاج بخشی سد بیدواز، آغاز عملیارت اجرایی سد دربند، تکمیل عملیات اجرایی سد و شبکه آبیاری چندیر و سومبار و سد گلمندره و همچنین احداث آبگیر شناور موقت آبرسانی به شهر بجنورد، بند انحرافی و کانال انتقال آب کوشکی ترکمن از مهمترین طرح‌های مدیریت منابع آب در دست اجرای شرکت برشمرد.

او گفت:در همین مدت هزار و ۲۹۴ مورد تخلف در حریم و بستر رودخانه‌های استان شناسایی و برای ۹۱۴ متخلف اخطاریه صادر شده است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی افزود: در این مدت بیش از ۲۹ هکتار از بستر رودخانه‌ها آزادسازی و بیش از ۲۷ کیلومتر از مسیل‌ها و رودخانه‌های مهم لایروبی و بازگشایی شده است.

او اظهار کرد: انسداد ۳۷ حلقه چاه غیر مجاز و جلوگیری از اضافه برداشت ۱۵۷ حلقه چاه در نیمه نخست امسال، صرفه جویی بیش از هشت میلیون و ۴۵۰ هزار متر مکعب را به همراه داشته است.

به گفته او، از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه بیش از ۲۵۵ میلیون متر مکعب آب وارد سد‌های استان شده و بیش از ۲۱۶ میلیون متر مکعب آب نیز با اهداف مختلف کشاورزی، شرب، صنعت و مدیریت و کنترل سیلاب‌های بهاره از مخازن سد‌های استان رها سازی شده است.
مخازن سد‌های استان در مجموع توان ذخیره سازی بیش از ۲۳۹ میلیون متر مکعب آب را دارند.

انتهای پیام/ ر

سال مالی پربار برای مدیریت منابع آب خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.