پایگاه خبری هیل گزارش داد یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا از ماه‌ها قبل از کارزار فشار رئیس‌جمهور این کشور بر دولت اوکراین برای تحقیق درباره مخالفانش خبر داده بود.

ترامپ کارزار بدنام کردن مخالفان سیاسی خود را از مدت‌ها پیش به راه انداختبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا اوایل امسال نسبت به کمپین فشار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و رودی جولیانی، وکیل او بر دولت اوکراین به منظور تحقیق درباره مخالفان سیاسی ترامپ هشدار داده بود.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داد جرج کنت، معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا، که مسئول نظارت بر سیاست اوکراین است، در ماه مارس نسبت به نقش جولیانی در یک کارزار «اطلاعات گمراه کننده» برای بدنام کردن افرادی از جمله جو بایدن، رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ و ماری یووانوویچ، سفیر آمریکا در اوکراین ابراز نگرانی کرده بود.

انتظار می‌رود که کنت اطلاعات ویژه‌ای در خصوص تلاش‌های ترامپ برای اعمال فشار بر دولت کی‌یف داشته باشد. البته گفته می‌شود این فرد در متقاعد کردن اوکراین برای انجام تحقیقات در خصوص فساد (مخالفان ترامپ) درگیر بوده است. دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا در حال حاضر ماجرای رسوایی تازه رئیس جمهور این کشور موسوم به اوکراین گیت را در دست بررسی دارند.

دستیار معاون وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه برای ارائه شهادت در ارتباط با تحقیقات استیضاح ترامپ در کنگره حاضر شد. پیش از این نیز یووانوویچ و فیونا هیل، دستیار سابق کاخ سفید برای ارائه شهادت علیه رئیس جمهور آمریکا در کنگره حضور یافتند.

چندی پیش، دو افشاگر ناشناس نهاد اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند ترامپ در چندین تماس تلفنی با ولادیمیر زلنسکی خواستار تسریع تحقیقات درباره فساد مالی پسر جو بایدن شده است. او طی تماسی تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. افشای این موضوع باعث شد دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر گزینه استیضاح را مطرح کنند و تحقیقات رسمی در این خصوص آغاز گردد. دموکرات‌ها در چارچوب استیضاح ترامپ می‌کوشند از جولیانی تحقیق کنند که او اعلام کرده از همکاری با کنگره امتناع می‌ورزد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار