معاون اقتصادی استانداری فارس خبر داد:

میزان صادرات خرما در فارس به بیش از ۶۰ هزار تن رسید

معاون امور هماهنگی و اقتصادی استانداری فارس گفت: میزان صادرات خرما در استان فارس به ۶۱ هزار و ۲۵۸ تن رسید.

میزان صادرات خرما در فارس به ۶۱۲۵۸ تن رسیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، یدالله رحمانی در حاشیه دومین نمایشگاه بین‌المللی خرما و هم‌زمان با رونمایی از نخستین سامانه جامع ملی این محصول، اظهار داشت: میزان صادرات خرما در سال گذشته به ۶۱ هزار و ۲۵۸ تن و به ارزش ۶۷ میلیون و ۶۶۹ هزار ۶۶۷ دلار رسید که با احتساب این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ ازلحاظ وزنی ۵۰ هزار ۷۰۳ تن و ارزش دلاری ۵۰ میلیون و ۹۸۴ هزار ۲۱ دلار افزایش‌یافته است.

او با مثبت ارزیابی کردن وضعیت تولید و فرآوری خرما در استان فارس، افزود: سطح زیر کشت خرما در سال ۹۷ به ۲۹ هزار ۲۱ هکتار و میزان تولید این محصول ۲۱۱ هزار ۲۰۳ تن شامل انواع خرمای شاهانی، کبکان، زاهدی، استعمران، پیارم و مضافتی است.

معاون امور هماهنگی و اقتصادی استانداری فارس در مورد وضعیت واحد‌های فرآوری و بسته‌بندی خرما در فارس تصریح کرد: تعداد واحد‌های دارای پرونده بهره‌برداری فرآورده‌های و بسته‌بندی فعال خرما در این استان ۲۸ واحد با اشتغال‌زایی ۵۴۲ نفر و سرمایه‌گذاری ثابت بیش از ۶۳۳ میلیارد ریال است.

رحمانی بیان داشت: کارخانه‌ها فرآوری و بسته‌بندی خرما قابلیت فرآوری و بسته‌بندی ۴۲ هزار تن خرما را در حال حاضر بر عهده‌دارند که برای تولید این محصولات نهایی فرآوری شده حداقل ۸۵ هزار تن جذب ما ده خام (خرما) صورت ‌ می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه تعداد واحد قابلیت اشتغال‌زایی هزار ۲۲۸ نفر و سرمایه‌گذاری بیش از ۳ هزار و ۱۸۹ میلیارد ریال و نیز قابلیت فرآوری و بسته‌بندی ۹۳ هزار تن خرما را خواهد داشت، افزود: برای تولید این محصولات نهایی فرآوری شده حداقل ۱۸۶ هزار تن جذب ماده خام (خرما) خواهد شد.

معاون امور هماهنگی و اقتصادی استانداری فارس اضافه کرد: در آینده نزدیک با پیوستن واحد‌های در حال اخذ پروانه بهره‌برداری به خطوط تولید، تعداد کل واحد‌های بسته‌بندی و فرآوری خرما در فارس برابر با ۹۳ واحد است.

رحمانی ابراز داشت: اشتغال‌زایی هزار ۷۷۰ نفر و سرمایه‌گذاری بیش از ۳ هزار ۸۲۲ میلیارد ریال و با ۱۳۵ هزار تن قابلیت فرآوری و بسته‌بندی خرما خواهد رسید و در این راستا میزان جذب ماده خام (خرما) به ۲۷۰ هزار تن می‌رسد.
انتهای پیام/م

صادرات بیش از ۶۱ هزار تن خرما در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
متعصب
۰۷:۳۲ ۲۴ مهر ۱۳۹۸
باعث تاسف است با این همه تولید انبوه خرماه باید این میوه باارزش وپر انرژی را دربازار داخلی کیلوی 30000 تومان هموطنانمان خریداری کنند و70 تن صادر بشه به نقاط جهان به فکر ملت باشید
آخرین اخبار