شروع موج بازگشت زوار اربعین

رییس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به شروع موج بازگشت زوار اربعین، از افزایش ۳۰ برابری ترافیک در محور‌های استان نسبت به روز‌های عادی سال خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مراد حیدری رییس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به شروع موج بازگشت زوار از روز گذشته، گفت : در حال حاضر محور‌های برگشت نسبت به محور‌های رفت ترافیک پررنگ‌تری دارد.

او گفت : حجم تردد هم اکنون در محور‌های برگشت نیمه سنگین، اما روان است و در مسیر‌های رفت به سمت مرز خسروی و محور‌های منتهی به استان ایلام و مرز مهران ترافیک به نسبت سبک‌تر است.

حیدری با اشاره به بازگشایی مرز خسروی در اربعین امسال، گفت: این امر موجب افزایش ۳۶۰ درصدی ترافیک این محور در اربعین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده است.

او افزود: همچنین ترافیک محور‌های منتهی به استان ایلام و مرز مهران نیز در اربعین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۴۵ درصدی ترافیک مواجه بود.

حیدری گفت: در حال حاضر حجم ترافیک در محور‌های منتهی به مرز خسروی و جاده‌های منتهی به استان ایلام و مرز مهران نسبت به روز‌های عادی سال حدود ۳۰ برابر شده و پیش بینی می‌شود با اوج گرفتن موج بازگشت در روز‌های عادی این حجم ترافیک حتی تا ۴۰ برابر روز‌های عادی سال افزایش یابد.

او افزود: این شلوغی محور‌ها می‌طلبد رانندگان بیش از هر زمان رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را داشته باشند و با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشترین حوادث در مسیر بازگشت بصورت واژگونی و ناشی از خستگی و خواب آلودگی است، گفت: در همین راستا از رانندگان تقاضا می‌شود از رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی تحت هرشرایطی اجتناب کنند.

او افزود: ظرفیت تمام خودرو‌ها در مسیر تکمیل بوده و پُرسرنشین هستند و کوچکترین بی‌احتیاطی می‌تواند فاجعه‌آفرین شود.

حیدری با اشاره به استقرار ۱۴۵۰ تیم گشتی در محور‌های تردد زوار، گفت: عمده تیم‌ها در حال حاضر در محور‌های برگشت مستقر هستند و از رانندگان می‌خواهیم نهایت همکاری را با این تیم‌ها داشته باشند.

او با اشاره به خستگی زوار در مسیر برگشت، از رانندگان خواست تا حتما در فواصل زمانی مناسب در موکب‌های مستقر در طول مسیر استراحت کنند.

 رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: موج بازگشت حداقل تا چهار، پنج روز آینده در اوج خود خواهد بود و نیاز است رانندگان با توجه به شلوغی محور‌ها رعایت فاصله طولی و سرعت مطمئنه را داشته و از هرگونه سبقت غیرمجاز در طول مسیر به طور جد خودداری کنند .

 

 

انتهای پیام/د

محور‌های برگشت نسبت به محور‌های رفت ترافیک پررنگ‌تری دارد

 

برچسب ها: حمل و نقل ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار