مدیرکل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی؛

رشد ۲۷ درصدی تولید محصولات کشاورزی در کشور

مدیرکل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی گفت: تولید محصولات کشاورزی در شرایط کنونی نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد رشد داشته است.

رشد ۲۷ درصدی تولید محصولات کشاورزی در کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرکل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی در آیین افتتاح نمایشگاه خرما، اظهار داشت: تولید محصولات کشاورزی در شرایط کنونی ۱۲۲ میلیون تن نسبت به سال گذشته که ۹۷ میلیون تن بوده ۲۷ درصد رشد داشته که از این میزان ۸۴ میلیون تن محصولات زراعی، ۲۲ میلیون تن باغی و نیز ۱۶ میلیون تن دامی است.

شجری با اشاره به اینکه ظرفیت‌های ویژه‌ای در کشاورزی ایران وجود دارد که ازاین فرصت باید استفاده مطلوب و بهینه شود، افزود: در سال گذشته ۷ میلیون تن محصولات کشاورزی به ارزش ۶.۵ میلیون دلار از منفی ۸ میلیارد به منفی ۴ میلیارد دلار افزایش‌یافته است.

او بیان کرد: ایران با تولید یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار تن خرما و نیز یک‌میلیون و هزار ۲۵۰ هزار تن به تربیت مقام‌های اول تا دوم را به خود اختصاص داده است و دراین زمینه بیش از ۵۰ درصد از این محصولات به کشور‌های عراق، افغانستان، هندوستان، پاکستان و ترکیه صادر می‌شود.

مدیرکل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: نخستین موردی که بایستی راهبرد اصلی توسعه و نفوذ قرار گیرد و همچنین ساختار انحصار شکسته و قدرت بازار در اختیار ایران اسلامی قرار گیرد و تحریم ظالمانه برچیده شود تبدیل اسناد صادراتی در حوزه فضای کسب‌وکار است.

شجری بیان داشت: صادرات به‌عنوان یک موضوع تقاضامحور باید موردتوجه سلیقه، رجحان، و ذائقه مصرف‌کننده خارجی و نیز صادر و تولیدکنندگان قرار گیرد.

او اضافه کرد: توجه به‌سوی ایجاد زنجیره‌های ارزش محور به‌دوراز نسخه دولتی و در راستای حرکت خودجوش برای حفظ و پایداری تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
انتهای پیام/م

افتتاح نمایشگاه خرما  در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار