توزیع روزانه ۱۶هزار متر مکعب آب در میان مواکب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: در مجموع ۱۶ هزار متر مکعب آب در طول شبانه روز در میان مواکب شلمچه و چذابه توزیع می شود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،صادق حقیقی پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با حضور در قرارگاه رسانه ای منطقه آزاد اروند در جمع خبرنگاران گفت: از مجموع آب انتقالی به مواکب، ۱۰ هزار مترمکعب آن در شلمچه و ۶ هزار متر مکعب دیگر در چذابه انجام می شود.

او ادامه داد: اگر رسانه ها نبودند اقدامات دستگاهها در مرزها مربوط به ایام اربعین دیده و منعکس نمی شد و لذا از این بابت قدردانی می کنم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه ۱۲۰ هزار زائر در مرز شلمچه به سمت کربلا رفته اند و این یعنی چیزی برابر با جمعیت  خود خرمشهر افزود: اگر مسئولیت آبرسانی در شلمچه و چذابه را با سایر مرزها همچون مهران و حتی شلمچه در سال های قبل مقایسه کنیم لازم است تا در این باره از آب و فاضلاب خرمشهر و تمام همکاران زحمت کش مان که از استان و سایر شهرها کمک حال بودند، قدردانی می کنیم.

حقیقی پور با توضیح اینکه به طور تقریبی ما هر سال وضعیت خدمات رسانی مان در شلمچه و چذابه بیشتر و بهتر می شود، گفت: امسال نسبت به سال های پیش به لحاظ کمی و کیفی به رغم اینکه حجم زائران افزایش بیشتری را داشته هم رضایتمندی مردم وجود داشته و هم در بازدیدهای میدانی خودمان شاهد ارتقاء شرایط هستیم.

او ضمن قدردانی از فرمانداری خرمشهر و معاونت امنیتی انتظامی خوزستان بابت همکاری جامع شان در شلمچه، افزود: خوشحالیم که با انجام اقدامات به موقع و مناسب شرمنده زائران نشدیم و تا امروز این مسیر ادامه داشته، با توجه به پیک ای که پیش بینی می کنیم در روزهای آینده اتفاق بیفتد و در موج بازگشت، در بحث انتقال آب از طریق شبکه (استفاده برای نظافت و پخت و پز) و آب های تانکری و آب های بسته بندی برنامه ریزی مناسبی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: حراست و حفاظت از کیفیت آب برایمان حائز اهمیت  است، در شلمچه و ‌چذابه آزمایشگاه سیار آب را مستقر کردیم و همکاران ما از ۲۳ مرکز آزمایشگاهی در سطح استان در دو مرز کار آزمایش آب در مواکب را به انجام می رسانند.

حقیقی پور یادآور شد: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر مشکل دار بودن آب آشامیدنی گزارش نشده است و اداره بهداشت نیز که کار نظارت را به انجام می رساند تاکنون هیچ گزارشی از عدم کیفیت آب به ما ارائه نکرده است.

اوگفت: به رغم افزایش چشمگیر زائرانی که تاکنون از مرز شلمچه به عتبات عالیات و کربلای معلی رفته اند، کار سنگینی انجام شد و خوشبختانه از این بابت رو سفید بیرون آمدیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان افزود: به طور روزانه ۳ هزار مترمکعب آب از َآب شیرین کن خرمشهر که دارای ای. سی کمتر از ۲۰۰ میکروموس بر ثانیه است به وسیله تانکرها و به عنوان آب شرب در میان مواکب توزیع می کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۴۲ تانکر آبرسان در مرز شلمچه و ۳۷ تانکر آبرسان نیز در مرز چذابه فعالیت دارند، گفت: این آب توزیعی سوای از آبی است که در طول شبانه روز از طریق لوله کشی به مواکب می رسانیم و یا در صورت مواجه با افت فشار حدود ۳ هزار مترمکعب آب نیز به وسیله تانکر  آبرسانی می کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان ادامه داد:با توجه به حجم بالای زائرانی که به شلمچه می آیند در زمینه توزیع آب خوشبختانه تاکنون مشکلی وجود نداشته است و این را مدیون تلاش همکاران خودمان هستیم.

حقیقی پور گفت: تخلیه سبتیک مواکب نیز با بهره گیری از ۳ دستگاه واترجت و جنتکس انجام می شود و در صورت نیاز از ماهشهر و شادگان و سایر شهرهای اطراف کمک می شود و از این بابت نیز هیچ مشکلی نیست.

او ادامه داد: امسال در بحث اربعین حدود ۸ میلیارد تومان در مرزهای شلمچه و چذابه برای تامین آب، ارتقاء سیستم ها، خط انتقال، ماشین آلات و سایر موارد متفرقه هزینه کرده ایم.

انتهای پیام/ د

تامین آب شرب در مرزهای خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.