گفت‌وگوی تلفنی پوتین و اردوغان درباره سوریه

کاخ کرملین اعلام کرد رئیس‌جمهور روسیه در گفت‌وگوی تلفنی‌اش با همتای ترکیه‌ای خود، از او برای سفر به مسکو دعوت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، رؤسای‌جمهور روسیه و ترکیه، در گفت‌وگویی تلفنی به آخرین تحولات سوریه پرداختند.

کرملین همچنین اعلام کرد پوتین در این تماس تلفنی از اردوغان برای سفر به روسیه دعوت کرد و او ممکن است تا پایان ماه همین ماه میلادی به روسیه سفر کند.

 پوتین در این تماس تلفنی تلفنی از اوضاع انسانی در شمال شرقی سوریه در پی تهاجم ارتش ترکیه به این منطقه ابراز نگرانی کرد. کرملین اعلام کرد رئیس‌جمهور روسیه در این فرصت بر ضرورت جلوگیری از رویارویی نیرو‌های نظامی ترکیه و ارتش سوریه (تحت حمایت روسیه) در مناطق شمال شرقی این کشور تاکید کرد.

کرملین همچنین افزود ولادیمیر پوتین در گفتگوی تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود از این مسئله ابراز نگرانی کرد که عناصر گروه تروریستی داعش که در زندان‌های منطقه کردنشین سوریه به سر می‌برند، با استفاده از هرج و مرجی که تهاجم ترکیه به این منطقه به وجود آورده است، تلاش کرده‌اند، فرار کنند.

ریاست جمهوری ترکیه نیز با اشاره به گفتگوی تلفنی اردوغان و پوتین اعلام کرد رئیس جمهور ترکیه به همتای روس خود گفته است عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه به «مبارزه با تروریسم، حفظ تمامیت ارضی سوریه و حل و فصل سیاسی مناقشه این کشور» کمک خواهد کرد.

 اردوغان در جمع خبرنگاران اعلام کرد تهاجم ارتش ترکیه در خاک سوریه تا زمانی که آنکارا به اهدافش برسد، ادامه خواهد یافت. اردوغان همچنین نظریه آتش‌بسی را که روز دوشنبه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، خواستار شده بود، رد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار