سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس:

۶۰ درصد نیرو‌های مورد جذب پروژه‌های پارس جنوبی بومی هستند

پیرو ابلاغیه وزیر نفت، مجموع سهم نیرو‌های بومی شهرستان‌های جنوب استان شامل عسلویه، جم، کنگان و دیّر بالغ بر ۶۰ درصد بوده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از شانا، دستور العمل بکارگیری نیروهای بومی در پارس جنوبی ابلاغ شد.

١- شیوه‌نامه وزیر محترم نفت درباره جذب نیرو‌های بومی در پروژه‌های پارس جنوبی در تاریخ ۱۲ خرداد سال ۹۷ ابلاغ شد که در یک‌سال و در قالب اجرای مصوبه‌ها، هزار و ۴۵۸ نفر از نیرو‌های بومی در پروژه‌های پارس جنوبی مشغول به‌کار شده‌اند که در این میان، سهم بیش از ٦٠ درصدی نیرو‌های بومی چهارشهرستان جنوب استان شامل عسلویه، جم، کنگان و دیر (اختصاصا عسلویه ٢٠ درصد) نشان از اهتمام جدی به اجرای ابلاغیه وزیر نفت در سطح منطقه دارد. فهرست افراد جذب شده در پروژه‌ها بار‌ها با حضور مسئولان محلی، شورا‌های اسلامی شهر و روستا و معتمدان محلی راستی‌آزمایی شده است که این مهم خود نشان‌دهنده میزان توجه منطقه ویژه پارس به نمایندگی از وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران به اجرای شیوه‌نامه وزیر و جذب نیرو‌های بومی در پروژه‌های پارس جنوبی است.

٢- تمام سعی مدیران صنعت نفت در منطقه ویژه پارس کمک به رفع دغدغه‌های مردم محیط پیرامونی صنعت نفت در همه حوزه‌ها به‌ویژه بحث اشتغال است که در این راستا و با تدبیر و مدیریت مدیرعامل منطقه ویژه پارس، به‌زودی شاهد به امضا رسیدن تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان سازمان منطقه ویژه پارس، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر و مرکز مدیریت صنعتی کشور خواهیم بود که بر مبنای آن، توانمندسازی جوانان شهرستان‌های عسلویه، کنگان، جم و دیّر (شهرستان‌های همجوار پارس جنوبی مطابق با شیوه‌نامه ابلاغی وزیر نفت) با هدف اشتغال‌آفرینی و ایجاد کسب‌وکار‌های خدماتی و کاربردی متناسب با صنعت آغاز خواهد شد. با اجرای این مهم و همراهی دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص اعطای وام کارآفرینی به جوانان آموزش دیده، شاهد رونق بیش از پیش تولید و کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار در این منطقه خواهیم بود.

۳- طبق دستور صادره از سوی مدیرعامل منطقه ویژه پارس، متولیان کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه پارس با جدیت بیشتر و با طراحی فرآیند‌های جدید تمامی فرایند‌های جذب و بکارگیری نیرو را دنبال خواهند کرد و بدون تردید با شرکت‌هایی که ابلاغیه وزیر محترم نفت را درباره جذب نیرو رعایت نکنند از طریق مجاری قانونی برخورد خواهند کرد.


بیشتر بخوانید:شروع تعمیرات واحد‌های مختلف پالایشگاه نفت تهران


٤- امید است همه دستگاه‌های اجرایی و متولی با ایجاد بانک‌های اطلاعات و آمار جوانان جویای کار استان و برنامه‌ریزی‌های لازم به‌ویژه در زمینه آموزش، شرایط را برای اشتغال فرزندان عزیز این استان فراهم و هموار سازند و بدون تردید صنعت نفت در برنامه‌های آینده خود جذب نیرو‌های بومی را در پروژه‌های آینده همچون گذشته در دستور کار خود قرار خواهد داد.

٥- روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ضمن قدردانی از نگاه اصحاب رسانه و فعالان حوزه خبر، آمادگی خود را برای همکاری همه‌جانبه با اصحاب رسانه در سطح ملی، استانی و محلی برای تحقق دغدغه‌های مردم محیط پیرامونی و برنامه‌های صنعت نفت به‌ویژه تحقق بخشنامه‌های وزیر محترم نفت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و توجه به محیط پیرامونی اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

جذب بیش از ۱۴۰۰ نیرومی بومی در پروژه‌های پارس جنوبی

برچسب ها: نفت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار