معاون بهداشت وزارت بهداشت مطرح کرد؛

کشور‌های منطقه مدیترانه شرقی خواستار حضور تیم‌های سلامت ایران در کشورشان

رییسی گفت: خیلی از کشور‌ها درخواست دارند که تیم‌های سلامت ایران به کشورهایشان اعزام شوند.

کشور‌های منطقه مدیترانه شرقی خواستار حضور تیم‌های سلامت ایران در کشورشانبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رییسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت در حاشیه دومین روز از شصت و ششمین اجلاس کشور‌های عضو سازمان بهداشت جهانی در منطقه مدیترانه شرقی از درخواست کشور‌های عضو منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی برای حضور تیم‌های سلامت ایران در کشورشان جهت انتقال تجربیات کشورمان خبر داد.

او گفت: برگزاری این اجلاس در ایران یک موفقیت بزرگ در عرصه دیپلماسی سلامت در شرایط تحریم همه‌جانبه است.

رییسی بیان کرد: این اجلاس یکی از بزرگترین رویداد‌های حوزه بهداشت و سلامت دنیاست که خوشبختانه در منطقه ما به میزبانی کشور عزیزمان با حضور وزرا و هیات‌هایی از ۲۲ کشور منطقه در حال برگزاری است.

او افزود: باتوجه به موقعیت ممتاز کشور ایران در منطقه و در شرایطی که کشور ما تحت شدیدترین تحریم ظالمانه استکبار جهانی قرار گرفته است، حضور این ۲۲ کشور نشان دهنده دیپلماسی پیشرو و موفق سلامت است که به خوبی برجستگی خود را در این اجلاس نشان داد.

معاون بهداشت بیان کرد: خوشبختانه با توجه به محور‌هایی که برای اجلاس انتخاب شد موارد بسیار مهمی از جمله مراقبت‌های اولیه بهداشتی، پزشکی خانواده، مبارزه با دخانیات، دارو‌ها و واکسن و بیماری‌های واگیر که یکی از مشکلات کشور‌های همجوار با ایران است و بحث بیماری‌های غیرواگیر مورد توجه و تبادل نظر قرار گرفت.

ملاقات‌های دوجانبه و چندجانبه بین مسئولان هیات‌ها با طرف ایرانی

رئیسی در خصوص ملاقات‌های دوجانبه و چندجانبه بین مسئولان هیات‌ها با طرف ایرانی، افزود: خیلی از کشور‌ها درخواست دارند که تیم‌های سلامت ایران به کشورهایشان اعزام شوند تا بتوانند از این طریق با دستاورد‌های حوزه سلامت ایران برای الگوبرداری بیشتر آشنا شوند.
بیشتر بخوانید:  پیشرفت‌ چشم‌گیر ایران در زمینه کنترل بیماری‌ها/ ایران از نظر بهداشتی در بین کشور‌های منطقه و جهان نمونه است
معاون بهداشت تصریح کرد: ما مسائل دوجانبه زیادی هم به ویژه با کشور‌های افغانستان و پاکستان در خصوص برخی بیماری‌های واگیر داریم، از جمله بیماری مالاریا، بیماری سل و بیماری‌های نوپدیدی که در پاره‌ای از مرز‌های ما شیوع دارند. برای اینکه همکاری‌های دوجانبه با این کشور‌ها داشته باشیم برای کنترل این بیماری‌ها این دیدار‌ها بسیار حائز اهمیت بود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار