درمان تهوع و سرگیجه با فرمول های طب سنتی +علل ابتلا به حالت تهوع

یک محقق و پژوهشگر گفت: مشکلات هورمونی و مصرف بعضی از داروها هم می تواند در بروز بیماری سرگیجه موثر باشند.

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر در گفت گو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تهوع و سرگیجه به عوامل زیادی مربوط می شود  و اگر برطرف نشود  حتما باید افراد  به پزشک متخصص مراجعه کنند. 

ساعت2بامداد/ درمان حالت تهو و سرگیجه با طب سنتی

وی درباره علائم تهوع و سرگیجه بیان کرد: علائم اصلی این نوع عارضه مشکلات بینایی و  سردرد های میگرنی، کمبود آب بدن است که بیشتر به علت تحرک زیاد ،تعریق ورزش بیش از حد به وجود خواهد آمد.  مشکلات هورمونی و مصرف بعضی از داروها هم می تواند در بروز این نوع بیماری موثر باشند.


بیشتر بخوانید: داروی تقویت حافظه‌ای که موجب سقط جنین می‌شود/ چرا برخی افراد همیشه گرسنه‌اند؟


عظمایی گفت: عواملی که موجب  سرگیجه فرد می شوند  عبارتند از افت فشار خون، افت قند خون،  مشکلات عصبی و  ماهیچه ای،  کم خونی،  به هم خوردن تعادل آب گوش میانی هستند، سرگیجه برخی افراد به همراه تهوع ، استفراغ ، درد در قفسه سینه و رنگ پریدگی ،بی حالی همراه خواهد بود، برخی افراد در این بین همراه سرگیجه به تهوع ، استفراغ ، درد در قفسه سینه و رنگ پریدگی ، بی حالی دچار می شوند .

وی تاکید کرد:افراد از انجام ورزش هایی با وسایل چرخشی که موجب  فشار خون بالا، غلظت خون و ضربه به سر می شوند کمتر استفاده کنند، وجود تومور مغزی و گرمازدگی می توانند موجب این نوع عارضه شوند. مقداری کلسیم همراه  یک لیوان آب  و  یک  قاشق غذاخوری عسل  می توانید با هم مخلوط و مصرف کنید، افراد بهتر است در این مواقع از نمک هم استفاده کنند. 

ساعت2بامداد/ درمان حالت تهو و سرگیجه با طب سنتی

عظمایی اظهار کرد: درمان سرگیجه بستگی به عوامل آن دارد، افراد در این مواقع باید از آب لیموترش، کمی عسل، مقدار کمی نمک مخلوط  و مصرف کنند. حتما بلافاصله یک الی دو لیوان آب بنوشند و به طور کلی می توانند  بابونه و اسطوخودوس  را با هم دم و مصرف کنند، همچنین خوردن آن با عسل هنگام سرگیجه توصیه می شود. افراد اگر به دلیل گرسنگی و خالی بودن معده دچار این نوع عارضه شده اند می توانند با خوردن  غذاهای سبک یا میوه بهبودی خود را بدست آورند.

عظمایی گفت: اگر کم خونی موجب این نوع عارضه شود  افراد می توانند با خوردن گوشت گوسفند و عدس به همراه گلپر مصرف و از سبزیجات مثل اسفناج جعفری طرح کلم بروکلی همراه غذا میل کنند؛ مقداری  کلسیم همراه یک لیوان آب ، یک  قاشق غذاخوری عسل با کمی نمک مخلوط و مصرف کنید. 

وی گفت:  افراد در این مواقع باید روی زمین دراز بکشند  و استراحت کنند و پاهای خود را در بلندی قرار دهند تا افت فشارشان برطرف شود. چند تا نفس عمیق بکشند و آب بنوشند، برای تقویت بدن می توانند از چهار مغز پسته بادام گردو و فندق استفاده کنند. اگر سرگیجه با تهوع همراه نشود می توانند زنجبیل را همراه چای و عسل بنوشند. افراد در این مواقع باید از خوردن غذاهای سنگین خوداری کنند.

عظمایی تصریح کرد: برخی اوقات عامل سرگیجه به دلیل  غلظت و فشار خون بالا ایجاد می شود.  برای پاکسازی و رفع غلظت خون یا حتی چربی خون چربی  می توانند از عرق کاسنی ، کیالک، شاتره ، سرکه انگبین استفاده و بعد از یک هفته هم حجامت کنند، هنگامی که به این عارضه مبتلا می شوند می توانند از چند پیاز رنده شده را روی پیشانی ماساژ دهند.

انتهای پیام/

درمان حالت تهو و سرگیجه با طب سنتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هیچکه ندون
۰۸:۲۰ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
اَه اَه اَه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
عالی
Iran (Islamic Republic of)
Mojtaba
۲۳:۰۳ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
مزخرف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
عالی محشر
Iran (Islamic Republic of)
هاجر حاجیان
۱۷:۴۹ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
عالیه
آخرین اخبار