یک کارشناس هوایی گفت: اظهار نظر کارشناسان سازمان هواپیمایی در موضوع سقوط هواپیمای تهران-یاسوج در حال بررسی است.

علی رضا منظری کارشناس هوایی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه پرواز تهران-یاسوج متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان در سال گذشته بر اثر برخورد با کوه سقوط کرد گفت: طبق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری باید کمیسیون بررسی سانحه در این باره تشکیل و تمامی علل وقوع این سانحه بررسی و مشخص شود.

او ادامه داد: بر مبنای علل سانحه باید تمامی جوانب در این زمینه بررسی و اقدامات لازم انجام شود تا از وقوع چنین حوادثی پیشگیری شود.

منظری اظهار کرد: در مورد این سانحه تمامی کمیسیون‌های بررسی برگزار شد و طبق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری علل وقع ابتدایی این سانحه را اعلام کرد، اما بر اساس مقررات داخلی کشور به علت آن که کسانی که در این هواپیما حضور داشتند فوت کردند بنابراین وابستگان آن‌ها مدعی علت دقیق این سانحه بودند بنابراین به مراجع شکایت کرده و پرونده برای رسیدگی به این حادثه تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: تکذیب ارتباط فامیلی ۲ خلبان خانم با مدیر شرکت هواپیمایی


یک کارشناس هوایی تصریح کرد: بعد از گذشته یک سال هنوز پرونده این سانحه باز است و دادگاه سه کارشناس رسمی را برای بررسی دقیق‌تر و تمامی جوانب این حادثه معرفی کرده است بنابراین این پرونده هنوز در مرحله باز پرسی، بازجویی و تحقیقات است و تمامی علت‌هایی که تا کنون برای وقوع این حادثه اعلام شده فرضیات است.

او توضیح داد: سازمان هواپیمایی کشوری علت وقوع این حادثه را مشکل خلبان اعلام کرده، اما کارشناسان رسمی دادگستری خلاف نظریه سازمان هواپیمایی علت را موضوع دیگری مطرح کرده‌اند بنابراین ددر این پرونده لازم است مراجع بالاتر و کارشناسان متخصص و دقیق در این باره اظهار نظر کنند و تمامی نظرات سازمان هواپیمایی و کارشناسان را مقایسه و علت دقیق را عنوان کنند.

گفتنی است امروز یکی از رسانه‌های مکتوب در اظهار نظری اعلام کرده است که حکم فعالیت رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به دلیل سقوط هواپیمای ATR متوقف شده و در ادامه گفته است گزارش کارشناسان رسمی دادگستری مبنا قرار گرفته و بر اساس آن ابلاغیه‌های افراد مختلفی از پرسنل شرکت هواپیمایی اسمان سازمان هواپیمایی سازمان فرودگاه‌های کشور به دستشان می‌رسد و علاوه بر الزام به پرداخت قرار‌های تامین قرار نظارت قضایی بدوی مبنی بر عدم فعالیت رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و معاونت استاندارد پرواز و معاون یکی از دفاتر سازمان هواپمایی به آن‌ها ابلاغ می‌شود.

این در حالی است که سازمان هواپیمایی کشوری امروز اعلام کرد که مستندات همچنان در حال بررسی است و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به کار خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار