ترامپ: تهدید تروریستی پ ک ک بدتر از داعش است / نظامیان آمریکا را از مناطق مختلف خارج می‌کنم

رئیس جمهور آمریکا تهدید تروریستی کُردهای پ ک ک را از تهدید داعش بدتر دانست.

ترامپ: تهدید تروریستی پ ک ک بدتر از داعش استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با سرجیو ماتارلا، رئیس جمهور ایتالیا با تأکید بر موضع خود درباره تحولات شمال سوریه گفت: به ترکیه برای حمله به سوریه چراغ سبز نشان ندادم.

ترامپ اضافه کرد: اگر دیدار مایک پنس (معاون ترامپ) با اردوغان به نتیجه نرسد تحریم ها علیه ترکیه ویرانگر خواهد بود.

او در عین حال خاطرنشان کرد تصمیم اردوغان برای انجام عملیات در سوریه او را شگفت زده نکرده است.

رئیس جمهور آمریکا گفت: حمایت از کُردها وظیفه سوریه است و اگر روسیه هم کمک کرد بهتر ولی به آمریکا مربوط نیست.

ترامپ تهدید تروریستی کُردهای پ.ک.ک (مستقر در شمال سوریه) را از  تهدید داعش بدتر دانست.

رئیس جمهور آمریکا با تاکید بر اینکه می‌خواهد نظامیان این کشور را از جاهای دیگر غیر از سوریه هم خارج کند، گفت: خجالت می‌کشم بگویم که ما در چند کشور حضور داریم چون بسیار احمقانه است. ما در کشورهایی حضور داریم که حتی از ما خوششان نمی‌آید و از ما سوءاستفاده می‌کنند.

ترامپ افزود: روسیه به اندازه آمریکا از داعش نفرت دارد. ایران از داعش نفرت دارد. منظورم این است ما برای خاطر روسیه بجنگیم؟ برای ایران بجنگیم؟ سوریه از داعش نفرت دارد و ما آنجا هستیم و با داعش می‌جنگیم . ما ۷۰۰۰ مایل از آنجا فاصله داریم. روسیه خیلی نزدیک‌تر است. ایران، درست همانجاست. ترکیه همانجاست.

او با اشاره به توافق اخیر آمریکا با سعودی‌ها گفت: ظرف چند دقیقه در مورد فرستادن نیروهای آمریکایی به عربستان گفت‌وگو کردم و آنها پذیرفتند که هزینه این کار را بپردازند.

رئیس جمهور ایتالیا  نیز در این کنفرانس خبری عملیات ترکیه در سوریه را محکوم کرد و گفت این حمله می تواند فرصت تازه ای در اختیار (گروه تکفیری-صهیونیستی) داعش قرار دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۲۴ مهر ۱۳۹۸
والا به ترامپ فرصت بدن نیروهای آمریکایی رو از کشورهایی که حضوردارند خارج میکنه . عملا داره نشون میده . امیدوارم دور دوم هم رییس جمهور بشه . باورکنیم که عدو سبب خیرشود اگر خدا بخواهد
آخرین اخبار