معدوم سازی بیش از ۱۵ تن موادغذایی و بهداشتی غیر مجاز

مدیر غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت:بیش از ۱۵ تن موادغذایی و بهداشتی غیر مجاز معدوم شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حسن براتی زاده مدیر غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۱۵ تن و ۸۶۱ کیلوگرم مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی مکشوفه غیرمجاز، قاچاق و تاریخ گذشته به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در ۶ ماه نخست سال جاری معدوم شد.

او افزود: در این مدت ۳۴۲ بازرسی و نظارت انجام شد که ۱۷۹ مورد آن در سطح عرضه بوده و ۲۱ مورد با توجه به تخلفات انجام شده به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

حسن براتی زاده با بیان این که در این مدت ۴ پروانه واحد تولیدی باطل شد، افزود: هدف ما جمع آوری و برخورد نیست، بلکه افزایش آگاهی و ارتقای سلامت جامعه است.

او از پایش محصولات تراریخته، باغی و زراعی خبر داد و گفت: علاوه بر این پایش غنی سازی آرد و باقیمانده سموم نیترات و نیتریت و ... در محصولات غذایی نیز انجام می‌شود.

براتی زاده افزود: در حال حاضر دغدغه ما در جامعه کمبود ویتامین دی است که متأسفانه بیشتر اقشار جامعه درگیر آن هستند و ما غنی سازی این ویتامین را از شیر آغاز کردیم.

او با بیان این که ۳ محصول کلزا، سویا و ذرت وارداتی است، گفت: طبق دستور سازمان، محصول همه واحد‌های تولیدی که از این دانه‌ها روغن گیری می‌کنند، باید مورد آزمایش قرار گیرد.
انتهای پیام/ط


معدوم سازی بیش از ۱۵ تن موادغذایی و بهداشتی غیر مجاز

برچسب ها: علوم پزشکی ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.